تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۱۴۵۰۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲ معدن تعطیل در قم احیا و فعال می شوند

می متالز - در سیزدهمین جلسه شورای معادن استان قم با فعالسازی ۲ معدن تعطیل در مناطق کوه سفید و قاهان قم موافقت شد.
۲ معدن تعطیل در قم احیا و فعال می شوند

به گزارش می متالز، سیجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: علاوه بر این دو معدن، از ابتدای امسال ۳ معدن دیگر که به دلایل مختلف ازجمله مسائل حقوقی، بدهی مالیاتی، تغییر سرمایه گذار و... تعطیل و راکد شده بودند احیا و فعال شدند.

 سیجانی بیان کرد: فعالسازی ۵ معدن تعطیل دیگر تا پایان امسال از مهمترین برنامه‌های دارای اولویت این سازمان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم همچنین در این جلسه مقرر شد ظرف دو هفته، موانع پیش روی تعیین محدوده‌های (فلزی) قم بررسی و هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت مزایده نقاط ارزشمند قم جهت اکتشافات و صدور مجوز ایجاد و توسعه معادن فلزی به بخش خصوصی انجام شود.

سیجانی بیان کرد: در حال حاضر مطالعات اولیه محدوده‌های فلزی قم توسط ژئوفیزیک هوایی انجام شده است.

با توسعه اکتشافات معادن فلزی که ارزش افزوده قابل توجهی دارند، بسیاری از نیاز‌های کشور در زمینه تامین سنگ آهن و مس که بخشی از آن با واردات تامین می‌شود برطرف می‌شود.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بخصوص در بخش صادرات نفت گفت: گسترش صادرات غیرنفتی و جلوگیری از خام فروشی با توسعه معادن در نقاط مختلف کشور را از مهمترین راه‌های مقابله با تحریم اقتصادی دشمنان برشمرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه معادن تنها با شعار محقق نمی‌شود بلکه باید همه دستگاه‌های اجرایی با تعامل و همفکری زمینه قدم‌های ارزشمندی برای تحقق این موضوع مهم که نقش موثری در کاهش تاثیرات تحریم‌های اقتصادی، آبادانی روستا‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان دارد بردارند.

سرمست استاندار نیز در این جلسه برطرف کردن هر چه سریعتر موانع پیش روی توسعه معادن فلزی در استان قم را موجب تحقق جهش تولید دانست.

در حال حاضر در استان قم یکصد و بیست و یک معدن غیرفلزی در بخش سنگ‌های تزیینی، سنگ و آهک ثبت شده است.

عناوین برگزیده