تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۱۴۵۰۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هشدار سلب صلاحیت به صاحبان معادن راکد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از مهلت سه ماهه به معادن غیرفعال استان خبر داد و گفت: بعد از اتمام این مهلت معادن غیرفعال و راکد سلب صلاحیت می شوند.
هشدار سلب صلاحیت به صاحبان معادن راکد

به گزارش می متالز، علی تشنه دل در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای فعالسازی و مولدسازی معادن غیر فعال و ایجاد وحدت رویه در فعالسازی، به معادنی که به هر دلیلی راکد یا غیرفعال بوده سه ماه فرصت داده می‌شود در غیر این صورت این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه افزود: در این نشست درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان درخصوص جبران خسارت وارده به جاده های استان از محل فروش معادن مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد در کمیته ای ذیل شورا و با حضور دستگاه های زیربط این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این جلسه بررسی تعطیلی موقت ۱۸ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت که با تصویب اعضای شورا با تعطیلی ۸ معدن موافقت شد و با تعطیلی موقت ۱۰ معدن موافقت نشد و همچنین درخواست رفع سلب صلاحیت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن یا سلب صلاحیت و ابقای پروانه اکتشاف ۱۴ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت.

تشنه دل در پایان با اشاره به آخرین وضعیت معادن استان گفت: تاکنون در استان ۱۳۲ پروانه اکتشاف و ۶۷ گواهی کشف صادر شده است.

وی از فعالیت حدود ۵ هزار نفر در معادن فعال این استان خبر داد و اظهار کرد: ۶۲۷ معدن در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

عناوین برگزیده