تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۴۵۶۶۸
سرویس خبر : انرژی
درخواست کمیسیون انرژی اتاق ایران از معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو

قراردادهای حوزه برق بر اساس میزان تأمین مالی اولویت‌بندی شود

می متالز - رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در نامه‌ای به معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو، ضمن یادآوری برخی مسائل و مشکلات پیمانکاران صنعت برق، بر لزوم اولویت‌بندی قراردادهای جاری حوزه برق بر اساس میزان تأمین مالی تأکید می‌کند.
قراردادهای حوزه برق بر اساس میزان تأمین مالی اولویت‌بندی شود

به گزارش می متالز، حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در نامه‌ای به معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو، ضمن تأکید بر اهمیت تسریع همکاری شرکت توانیر با تولیدکنندگان و پیمانکاران صنعت برق، خواستار اولویت‌بندی قراردادهای جاری بر اساس میزان تأمین مالی شده است.

در بخشی از این نامه، مشکلات حوزه پیمانکاران صنعت برق اعم از اثرات منفی نوسان شدید نرخ ارز، عدم پرداخت مطالبات، تورم، نیاز به تأمین نقدینگی چند برابری برای اجرای قراردادهای جاری، مجاز نشدن تأخیرهای خارج از اختیار پیمانکاران و سازندگان، اختلاف بین کارفرمایان و پیمانکاران و تشدید تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر پروژه‌های صنعت برق اشاره شده است.

صالحی از معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو درخواست کرده است: به دلیل شرایط نامساعد وضعیت اقتصادی کشور و ضرورت کنترل هزینه‌ها و توجه به میزان ظرفیت مالی موجود، نسبت به اعمال اولویت‌بندی ادامه و یا خاتمه عاجل قراردادهای جاری در شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور دستور لازم داده شود.

سه‌ماه قبل سندیکای صنعت برق ایران برای رفع این مشکلات در نامه‌ای خواستار حل مشکل این حوزه شده بودند که مدیرعامل شرکت توانیر به شرکت‌های توزیع نیروی برق بر لزوم تعامل و همکاری با تولیدکنندگان و پیمانکاران طرف قرارداد تأکید کرده بود.

شرکت توانیر نیز پیش‌ازاین با ابلاغیه‌ای خطاب به شرکت‌های تابعه برای قراردادهای صنعت برق تنفس سه ماه اعلام کرده و فسخ و ضبط تضامین قراردادهای این صنعت را متوقف کرده بود.

عناوین برگزیده