تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۴۵۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انجام حدود 99 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی قزوین

می متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ هزار و ۸۷۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی قزوین انجام شد که به تشکیل پنج هزار و ۵۹۵ فقره پرونده تعزیراتی منجر گردید.
انجام حدود 99 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی قزوین

به گزارش می متالز، علی اکبر کبیری افزود: در این مدت، همچنین ۲ هزار و ۸۳۶ گزارش و شکایت مردمی از طریق سامانه ستاد مردمی سازمان صورت گرفت و ۶ هزار و ۲ فقره تخلف صنفی کشف شد.

این مقام مسوول گفت: رویکرد حوزه بازرسی و نظارت استان، براساس اولویت کالایی در بازار تعریف شده و کارگروه‌ها و گشت‌های ویژه در خصوص آنها از جمله نظارت بر نهاده‌های دامی با حضور جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی تشکیل گردیده است.

وی اضافه کرد: در این راستا بازرسی از واحدهای تولید و توزیع نهاده‌ها و خوراک دام در استان صورت گرفت و پرونده گرانفروشی سه واحد عرضه کننده به ارزش ریالی ۴۱۲ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

کبیری با اشاره به جلوگیری از فروش اجباری کالا، گفت: برخی از شرکت‌های توزیع کالاهای اساسی، فروش اجباری برای روغن مایع و منجمد وضع کرده بودند که با تشکیل یک کارگروه وارد عمل شدیم و سه واحد عرضه کننده را به اتهام فروش اجباری شناسایی و ۳۲۵ میلیون تومان جریمه کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ تن سهمیه کپسول گاز مایع به استان اختصاص یافته است، افزود: در این راستا شرکت پخش گاز مایع در استان به علت رعایت نکردن نرخ‌های مصوب و گرانفروشی تشکیل پرونده گردید و از ۵۰ عامل توزیع گاز مایع در استان ۱۰ عامل به علت گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با اشاره به دوقیمتی بودن گوشت مرغ در برخی از واحدهای عرضه کننده، گفت: بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شد و برای چند واحد به علت گرانفروشی تشکیل پرونده دادیم تا نتوانند از این وضعیت سوء استفاده کنند.

عناوین برگزیده