تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۱۴۵۹۸۴
[گزارش تصویری]

آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان

می متالز - سرپرست جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: تفاهمنامه‌ بین جهاددانشگاهی استان کرمان و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان در راستای توسعه فناوری و خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌های علمی و اجرایی به معادن و صنایع معدنی استان منعقد شد و امیدواریم در آینده نزدیک همه بندهای این تفاهمنامه اجرایی و عملیاتی شود.
آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان

به گزارش می متالز، دکتر "مهدی بازمانده" در نشست مشترک با رییس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان جزء برترین های نظام مهندسی‌ معدن کشور است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان ورود به حوزه صنعت و معدن را رویکرد جدید جهاددانشگاهی استان کرمان اعلام کرد و افزود: فراوری و استحصال عناصر با ارزش از باطله‌ها و کانسنگ‌های  کم عیار مهمترین محور کاری جهاددانشگاهی استان کرمان است که ما در بحث، دانش فنی، طراحی و اجرا می‌توانیم به کمک دستگاه‌های مربوطه برویم.

وی انجام کارهای اجرایی را عمده‌ترین تفاوت جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها دانست و در ادامه تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات از دیگر برنامه‌های جهاددانشگاهی برشمرد و بیان کرد: تعدادی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و معادن می‌توانیم در داخل استان تولید کنیم به‌طوریکه در شهر کرمان شرکت قطعه گستر در حال حاضر قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و معادن را تولید می‌کند که جهاددانشگاهی استان با این شرکت تفاهمنامه‌ همکاری منعقد کرده است.

بازمانده ادامه داد: خدماتی که در استان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود قابل تولید است اگر بخواهیم آنها را وارد کنیم، ظلم بزرگی به استان کرده‌ایم.

وی به تبیین بندهای تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و سازمان نظارم مهندسی استان پرداخت وعنوان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن نقطه اتصال جهاددانشگاهی استان کرمان و معادن خواهد بود و ماحصل این تفاهمنامه توسعه فناوری‌های صنایع و معادن، افزایش بهره‌وری، بومی‌سازی علم و دانش خواهد بود.

سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: اتاق فکری با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن در جهاددانشگاهی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم اهداف عملیاتی شوند.

"منوچهر رخ" رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان نیز در این نشست مشترک گفت: امیدواریم این ارتباط خیلی خوب و یک ارتباط برد برد باشد ضمن آنکه این ارتباط استمرار داشته باشد.

وی استان کرمان را بهشت معادن کشور دانست و بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که با فرآوری مواد معدنی ارزش افزوده زیادی را در استان ایجاد کنیم.

رییس نظام مهندسی معدن استان کرمان ادامه داد: بزرگترین معادن تیتانیوم کشور در جنوب استان قرار دارند و این فلز یکی از فلزات استراتژیک می‌باشد لذا نیاز است که جهاددانشگاهی و مراکز علمی مرتبط همت کنند تا بتوانیم از این مواد معدنی ارزشمند، ارزش افزوده کسب کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان اعضای متخصص و فعالی در خود جای داده است، اظهار کرد: 85 درصد معادن و امور معادن استان را سازمان نظام مهندسی معادن استان انجام می‌دهد.

رخ با تاکید برآنکه برای جلوگیری از خام فروشی باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم، افزود: متاسفانه 85 تا 90 درصد بهره‌برداران معادن استان از استان‌های دیگر ورود پیدا کرده‌اند و در مقطعی از زمان اعلام کردیم که ما فقط معدن به کسانی می‌دهیم که بومی استان کرمان باشند که استقبالی نشد و آن را به استان‌های مجاور تعمیم دادیم که باز استقبالی نشد و امیدواریم در آینده شاهد فعالیت فعالین استان خودمان باشیم.

 محمدرضا نعمت‌الهی مدیرعامل گروه صنعتی قطعه گستر کرمان نیز در این نشست مشترک با اشاره به توانمندی‌های و تولیدات شرکت قطعه گستر کرمان و در ادامه به تشریح موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان تجهیزات صنایع و معادن پرداخت و گفت: بازار گسترده‌ای در استان داریم و ما حرکت بزرگی را با همت و همکاری جهاددانشگاهی شروع کردیم و اکنون دادگستری و دادستان ورود پیدا کرده است و امیدواریم قوه قضاییه حق صنعت استان را بگیرد.

عناوین برگزیده