تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۴۶۳۰۹
سرویس خبر : انرژی
در مقایسه با سال گذشته آبی

ورودی سدهای تهران ۱۵ درصد کاهش یافت

می متالز - میزان ورودی سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی ۱۳۹ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با ۱۶۳ میلیون متر مکعبی مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
ورودی سدهای تهران ۱۵ درصد کاهش یافت

به گزارش می متالز، محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: در حال حاضر میزان ورودی سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی ۱۳۹ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با ۱۶۳ میلیون متر مکعبی مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: حجم آب ورودی به مخازن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای سال آبی تاکنون به ترتیب ۳۴.۵، ۲۹، ۲۷، ۲۵ و ۲۳ میلیون مترمکعب برآورد شده که به‌غیر از سدهای امیرکبیر و طالقان در سایر سدهای استان با کاهش حجم ورودی آب مواجه هستیم.

شهریاری در ادامه با اشاره به بارش ۵۸ میلی‌متری از ابتدای آذر ماه و ۹۴.۵ میلی‌متری از ابتدای سال آبی تاکنون، ادامه داد: در حال حاضر میزان ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه تهران ۶۳۵ میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با ۷۲۷ میلیون متر مکعب سال گذشته، ۹۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی حجم ذخیره آب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب ۱۱۰، ۳۹، ۶۹، ۲۵۵ و ۱۶۲ میلیون متر مکعب است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از شهروندان خواهشمندیم که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند.

عناوین برگزیده