تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۴۶۸۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمین‌های صنعتی گران به دست تولیدکنندگان استان قزوین می‌رسد

می متالز - دبیر قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق جهش تولید ملی متاسفانه زمین‌های صنعتی در استان قزوین گران به دست تولیدکنندگان می‌رسد.
زمین‌های صنعتی گران به دست تولیدکنندگان استان قزوین می‌رسد

به گزارش می متالز، با بیان اینکه وظیفه دولت این است که نهایت تسهیلات را در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه تولید و صنعت قرار دهد اظهار داشت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق جهش تولید ملی متاسفانه زمین‌های صنعتی در استان قزوین گران به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تولیدکننده‌ها برای ایجاد یک واحد یا سوله تولیدی نیاز به زمین در ابعاد وسیع و گسترده دارند، خرید زمین دولتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین با قیمت متری 300 تا 400 هزار تومان بخش زیادی از سرمایه آنها برای ایجاد و احداث واحد تولیدی را به خود اختصاص داده و در واقع از بین می‌برد.

عباسی ادامه داد: ضمن اینکه قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی ما در شرایطی بالا است که زیرساخت‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز همه به طور کامل در اختیار تولیدکننده و سرمایه‌گذار قرار نمی‌گیرد که همین مشکل تامین زیرساخت یکی از دلایل کند پیش رفتن طرح‌های احداث واحدهای تولیدی یا توسعه‌ای صنعتی در استان قزوین است.

مدیریت شهرک‌های صنعتی به تولیدکنندگان واگذار شود

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان قزوین با تاکید بر لزوم قطع تصدی‌گری دولت بر اراضی و شهرک‌های صنعتی گفت: در صحبت‌هایی که با تولیدکنندگان و مدیران واحدهای صنعتی در استان قزوین داشتیم، آنها بارها به ما متذکر شده‌اند که حاضر هستند همه زیرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز، تلفن و حتی حفاظت و نگهبانی واحدهای صنعتی را خودشان تامین کنند به شرطی که تصدی‌گری در این بخش‌ها از دست دولت خارج شود.

عباسی با ذکر اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان باید خود تولیدکنندگان مدیریت و اداره شوند افزود: دولت باید دست از تصدی‌گری در حوزه شهرک‌های صنعتی برداشته و تنها بر کار تولیدکننده‌ها در اداره شهرک‌های صنعتی نظارت کند در حالی که دولت در حال حاضر فقط دخالت می‌کند و برای انجام هر کاری در شهرک‌ها از تولیدکنندگان پول مطالبه می‌کند.

وی ادامه داد:‌ باید هیات ‌مدیره‌هایی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده و مدیریت شهرک‌های صنعتی به آنها واگذار شود تا کار توسعه شهرک‌های صنعتی با سرعت بیشتری جلو برود.

عناوین برگزیده