تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۴۷۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت دلار در سال آینده به حدود ۱۱ هزار تومان می‌رسد

می متالز - رئیس جمهور از کاهش قیمت دلار در سال آینده خبر داد و گفت: با افزایش ارزش پول ملی، قیمت دلار روی 11 الی 11 هزار و 500 تومان در بودجه سال آینده تعییین شد.
قیمت دلار در سال آینده به حدود ۱۱ هزار تومان می‌رسد

قیمت دلار در سال آینده به حدود ۱۱ هزار تومان می‌رسد

به گزارش می متالز، حسن روحانی در این خصوص گفت: در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت، یعنی افزایش ارزش پول ملی، ما قیمت دلار را روی ۱۱ الی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کردیم و این آرزو نیست، دولت می‌تواند این رقم را برای مردم توضیح دهد.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر اینکه بخواهیم مذاکره بکنیم یا نه بسته نشده است؛ اساس این بودجه اعلام شرایط مناسبتر اقتصادی در سال آینده است.

دنیا بداند سال دیگر ایران نفت می‌فروشد

رئیس جمهور از پیش‌بینی فروش نفت در سال آینده خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌‎کنیم و خواهیم فروخت، این پیام را دنیا دریافت کند.

روحانی تصریح کرد: ایران شرایط فروش نفتش با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود و کاسبان تحریم از این پیام خوشحال نمی‌شوند.

آمادگی برای بازگشت به تعهدات خود را داریم

رئیس جمهور گفت: هرگاه ۱ + ۵ به تعهداتش عمل کرد، ما هم سریعا به تمام تعهدات برجام باز می گردیم

روحانی اضافه کرد: در سال ۹۸ ایران اعلام کرد، کاهش تعهدات اما غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، ما در ۵ مرحله اعلام کردیم که کاهش تعهدات داریم و سانتریفیوژهای آی‌آر ۲ که قرار است که در نطنز نصب شود، چیز جدیدی نیست! آنچه که اروپایی‌ها بلند شده و سینه‌زنی می‌کنند که چیست، ما قبلا اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: این سانتریفیوژها به سادگی قابل بازگشت است، هرگاه ۱ + ۵ به تعهداتش عمل کرد، ماهم سریعا به تمام تعهدات برجام برمی‌گردیم. راه توبه باز است، هرگاه به تعهداتشان برگردند، ما هم آمادگی داریم!

عناوین برگزیده