تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۴۷۸۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی ۲۱ انبار احتکار کالا در کرمانشاه

می متالز - رییس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، گفت: امسال ۲۱ انبار احتکار کالا، به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در کرمانشاه شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها به تعزیرات ارجاع شده است.
شناسایی ۲۱ انبار احتکار کالا در کرمانشاه

به گزارش می متالز، رسولی با بیان این مطلب، افزود: در بازرسی‌های امسال یک پارکینگ احتکار خودرو، پنج انبار احتکار برنج، دو انبار لوازم‌یدکی، دو انبار لوازم‌خانگی، یک انبار مواد غذایی، یک انبار نهاده‌های دامی، یک انبار خواروبار، چهار انبار روغن خوراکی، یک انبار کولر، یک انبار آرد و دو انبار جو و حبوبات شناسایی‌شده است.

وی بابیان این که در استان کرمانشاه حدود ۱۲ هزار انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت‌شده است، اضافه کرد: در این سامانه، کالا از انبار مرکزی تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، رصد و ارگان‌های صنعت و معدن، گمرک و نیروی انتظامی در کنترل کالا‌های ورودی و خروجی نقش نظارتی دارند.

رییس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: انبار و نوع کالا با مشخصاتی همچون کد ملی مالک و کد پستی و نشانی انبار در این سامانه ثبت می‌شود.

رسولی بیان کرد: درصورتی‌که محل دقیق انبار در سامانه جامع انبار‌ها تعریف‌نشده باشد، کالای موجود در انبار طبق قانون احتکار محسوب شده، کالا‌ها به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود و فرد متخلف برابر با ۷۰ درصد ارزش کالا‌ها جریمه می‌شود.

وی افزود: همچنین اگر محل انبار در سامانه تعریف‌شده باشد اما ورود و خروج کالا اعلام ‌نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود و طبق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

عناوین برگزیده