تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۴۸۰۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام تاکید کرد:

حرکت بازار سرمایه با فرض توافق

می متالز - روند کلی بازار سرمایه تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ که رئیس جمهور بعدی و هیات وزیران مشخص شده و رسما سکان اداره دولت را به دست بگیرند، مثبت بوده و حداقل رشد ۲۵ درصدی نسبت به محدوده فعلی شاخص کل، شاهد خواهیم بود.
حرکت بازار سرمایه با فرض توافق

به گزارش می متالز، این روزها نه فقط بازار سرمایه که تمام بازارها بر سر دو راهی توافق یا عدم توافق قرار گرفته اند.

سیروان امینی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: هرچند بازار سرمایه با ابهام توافق یا عدم توافق سیاسی مواجه است؛ ولی به نظر می‌رسد در رفتار فعالان بازار سرمایه خوش‌بینی به‌احتمال توافق سیاسی پررنگ‌تر است و این خوش‌بینی از اقبال سهم‌های گروه خودرویی و بانکی در چند هفته اخیر مشخص است.

وی ضمن تأکید بر اینکه چه توافقی صورت بگیرد و چه توافقی در کار نباشد، بورس ریزشی نخواهد شد؛ گفت: در هر دو سمت این ماجرا (توافق یا عدم توافق) وزن شرکت‌هایی که از شرایط موجود بهره برده و رشد کنند، روی شاخص کل بااهمیت است. از یک‌سو در صورت توافق، سهم‌های گروه خودرویی و بانکی و... رشد می‌کنند و از سوی دیگر در صورت عدم توافق، سهم‌هایی که از افزایش نرخ ارز بهره می‌برند رشد می‌کنند و روی شاخص کل هم تأثیرگذار خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی روند کلی بازار در ۶ ماه آینده اظهار کرد: به نظر می‌رسد روند کلی بازار سرمایه تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ که رئیس‌جمهور بعدی و هیات وزیران مشخص‌شده و رسماً سکان اداره دولت را به دست بگیرند، مثبت بوده و حداقل رشد ۲۵ درصدی نسبت به محدوده فعلی شاخص کل، شاهد خواهیم بود.

امینی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: ازآنجاکه شخصاً به‌احتمال توافق سیاسی خوش‌بین هستم، به رشد گروه خودرویی و بانکی هم امید بیشتری دارم.

وی در خاتمه در توصیه به سهامداران عنوان کرد: به سهامدارانی که دانش مالی کمتری دارند توصیه می‌شود از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند. ساختار بازار سرمایه ما با ساختار بازارهای موازی که عامه مردم تا قبل از ورود به این بازار در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند و شناخت داشتند، متفاوت بوده و طبیعتاً شناخت این تفاوت‌ها، زمان‌بر است. بنابراین در شرایطی که بازار سرمایه‌بر سر دوراهی توافق یا عدم توافق قرار دارد، شاید مناسب‌ترین استراتژی، اجتناب از خریدوفروش بوده و بهتر باشد فقط بازار رصد شود. با این استراتژی، بخشی از منافعی که درگذشته داشته‌اند و با ریزش بازار سرمایه، کمرنگ‌تر شده، مجدداً به دست خواهند آورد و بازدهی سرمایه‌گذاری با نگاه میان‌مدت در بورس قطعاً بازدهی مطلوبی خواهد بود.

عناوین برگزیده