تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۴۸۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار هرمزگان خبرداد

فاز اول بندر پارسیان آماده بهره‌برداری/ جمع آوری دفاتر تمامی صنایع هرمزگان در تهران

می متالز - استاندار هرمزگان گفت: در آینده نزدیک به طور رسمی فاز اول بندر منطقه ویژه پارسیان به بهره‌برداری می‌رسد.
فاز اول بندر پارسیان آماده بهره‌برداری/ جمع آوری دفاتر تمامی صنایع هرمزگان در تهران

به گزارش می متالز، فریدون همتی صبح امروز(۲۲ آذرماه) عنوان کرد: فاز اول بندر منطقه ویژه پارسیان، با ظرفیت ۹ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا آماده شده و پنجمین کشتی از این بندر در حال بارگیری برای صادرات است.

وی ادامه داد: چهار اسکله در این بندر ساخته می‌شود و در آینده نزدیک به طور رسمی فاز اول این بندر به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بندر منطقه ویژه پارسیان صورت گرفته و در این بندر، کشتی های با تناژ بالا پهلوگیری خواهند کرد.

همتی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی در این منطقه نیز به زودی آغاز می‌شود و تاکنون نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تامین منابع و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه پارسیان برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی، طراحی شده است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: دفاتر تمامی صنایع استان هرمزگان در تهران باید جمع و مدیران و هیات مدیره در منطقه مستقر، حساب های بانکی صنایع باید به هرمزگان منتقل شوند و هیچ حساب بانکی صنایع هرمزگان نباید در تهران باشد.

وی با انتقاد از استقرار مسوولان صنایع هرمزگان در تهران، تصریح کرد: یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که پیشبرد امور صنایع را با کندی مواجه می کند حضور برخی مدیران و اعضای هیات مدیره های صنایع استان در خارج از محل پروژه و در تهران است که باید تمامی هیات مدیره و مسئولان آن در منطقه محل فعالیت مستقر شوند.

همتی همچنین بر لزوم و ضرورت انتقال حساب شرکت‌های مستقر در استان و منطقه از تهران به بندرعباس تاکید کرد و گفت: علاوه بر جمع شدن دفاتر تهران و حضور نیروها در آن شهر که هزینه هایی را بر دوش منطقه مترتب کرده باید حساب‌های بانکی نیز در اسرع وقت در بانک‌های استان و شهرستان منتقل شود.

استاندار هرمزگان همچنین از پروژه در دست ساخت اتوبان محور شهرستان پارسیان به ساحل بوستانو که به طول ۱۱ کیلومتر در مرحله خاکبرداری است، بازدید و پس از بررسی مشکلات پیمانکاران دستور داد، تسهیلات مناسب جهت تکمیل این پروژه تخصیص یابد.

وی از افتتاح رمپ فلزی شناور و ایستگاه آتش نشانی بندر شیو با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبرداد و عنوان کرد: در پی درخواست مردم برای فعالیت گمرک شیو در ساعات غیر اداری مقرر شد که هفته جاری کمیته ای برای بررسی این موضوع و رفع موانع در جهت تامین خواسته مردم تشکیل و راهی این گمرک شود و پیگیری لازم را انجام دهند و با توجه به اقدام های در دست انجام، سطح فعالیت ها در این بندر گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد