تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۴۸۳۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اصفهان:

وزیر صمت: مشکلات واحدهای تولید قطعات خودرو بررسی و مرتفع شد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات واحدهای تولید قطعات خودرو و خودرو در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اصفهان بررسی و مرتفع شده است.
وزیر صمت: مشکلات واحدهای تولید قطعات خودرو بررسی و مرتفع شد

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به اصفهان جمع خبرنگاران کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را یکی از مهم‌ترین کارگروه‌های اقتصادی کشور برشمرد و افزود: این کارگروه در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و امروز هم سه جلسه در حوزه خودرو و قطعات خودرو داشتیم که مشکلاتشان برطرف شده است.

وی اظهارداشت: استان اصفهان در حوزه تولید خودرو فعالیت دارد که با رفع مشکلات بانکی، طرح‌های این استان هم اجرایی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در برنامه جهش تولید در حوزه خودرو تا پایان سال جاری  ۵۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

رزم حسینی یادآور شد: در زمان حاضر برنامه افزایش تولید خودرو آغاز و روزانه تا چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در کارخانه‌ها تولید می‌شود.

وی اکثر شاخص‌های تولیدی در کشور را مثبت ذکر و ابراز امیدواری کرد در شرایط جنگ اقتصادی که بر ما تحمیل شده با حضور فعالان اقتصادی بتوان مسیر را به خوبی طی کرد که به گفته رزم حسینی تا حدودی موفق بوده ایم.

وزیر صمت تصریح کرد: استان اصفهان استانی صنعتی بوده و نقش اساسی در اقتصاد صنعتی کشور دارد از این رو وظیفه خود می‌دانیم به عنوان استان برتر در حوزه اقتصاد صنعت توجه ویژه‌ای در سطح ملی به این استان صورت بگیرد.

رزم حسینی ادامه داد: برخی از واحدهای فولادی نیازمند تامین مواد اولیه کارخانه‌ها داشتند که مسائل موردنیاز در این زمینه اخذ شد.

وی  بیان کرد: اقدام خوبی که دولت طی هفته‌های گذشته در زمینه واردات و صادرات بوجود آمد به افزایش حجم صادرات منجر شد و واردات کالاهای ضروری و کارخانه‌ها از این محل قابل تعیین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در اکثر شاخص‌های تولیدی شاخص مثبت داشتیم، تصریح کرد: از این رو براساس آمار، رشد برق صنعتی در استان اصفهان نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم که نشان از افزایش تولید در سال جهش تولید است البته هنوز کامل نیستیم و باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنیم.

وی افزود: در حوزه فولاد قرار شد بحث تامین مواد اولیه مورد بررسی قرار گیرد و طبق شیوه نامه فولاد که در بورس عرضه می‌شود تامین کالا صورت بگیرد.

رزم حسینی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۹ درصد افزایش تولید فولاد در کشور را شاهد بودیم و امیدواریم تا پایان سال این افزایش ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در بخش نساجی از استان‌های مهم کشور است، حدود ۳۰ درصد از صنعت نساجی کشور در این استان واقع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اصفهان با پیشینه طولانی در حوزه صنعت نساجی فعالیت می‌کند، از این رو مختصر مشکلی در خصوص مواد اولیه در کارخانه‌های نساجی اصفهان وجود داشت که در این جلسه برطرف شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

 سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به اصفهان علاوه بر حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت و گو و بازدیدی از فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب خواهد داشت.

عناوین برگزیده