تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۴۸۷۳۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

کشور در تولید ورق‌های فولادی خودکفا می شود

می متالز - وزیر صمت گفت:خط جدید نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه (طرح شهید سلیمانی) گامی مهم در خودکفایی کشور در ورق‌های سبک و عریض خواهد بود.
کشور در تولید ورق‌های فولادی خودکفا می شود

به گزارش می متالز، وزیر صمت در ادامه سفر خود به استان اصفهان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه از کارنامه ارزشمند این کارخانه قدردانی کرد و با اشاره به طرح‌های توسعه این کارخانه عظیم فولادی گفت: اجرای طرح جدید خط نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه، کشور را از واردات ورق‌های سبک و عریض فولادی بی نیاز و زمینه خودکفایی کشور را در تولید محصولات نهایی رقم خواهد زد.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد یورو و ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه در فولاد مبارکه در حال اجراست گفت: عرضه بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی و معدنی با تامین مالی از بازار سرمایه از مهمترین اقدامات و برنامه‌های وزارت صمت در چند روز آینده خواهد بود.

وزیر صمت به سرگردانی بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور اشاره کرد و گفت: هدایت این میزان نقدینگی که موجب تورم و ایجاد بازار‌های کاذب و ناکارآمد می‌شود به سمت تولید در صنایع خودرو سازی، فولاد، لوازم خانگی، پتروشیمی و نساجی از مهترین برنامه‌های وزارت صمت بشمار می‌رود.

او در ادامه با انتقاد از فراوانیِ قوانین دست پاگیر و بروکراسی اداری در وزارت صمت افزود: حدف این قوانین زائد موجب رشد و شکوفایی تولید و افزایش اشتغال و صادرات در کشور می‌شود.

رزم حسینی با حضور در خطوط ناحیه تولید فولاد مبارکه از نواحی فولادسازی، نورد گرم و ورق گالوانیزه و همچنین طرح جدید نورد گرم شماره ۲ این کارخانه بازدید کرد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هم در مراسم گفت: فولاد مبارکه بزگترین تولید کننده آهن اسفنجی جهان، با ۷/۲ میلیون تن تولید و یک بنگاه صنعتی و اقتصادی در بازار سرمایه است.

در این بازدید متخصصان فولاد مبارکه، فرآیند‌های مختلف انتقال تختال، ذخیره سازی و شارژ کوره‌ها را در واحد نورد گرم توضیح دادند و وزیر صمت در جریان روند تولید در این بخش قرار گرفت.

روند تولید ورق در این مجتمع، شبانه روزی و بصورت تمام اتوماتیک، بدون دخالت انسانی انجام می‌شود.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!