تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۴۹۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آخرین جلسه اعلام شد:

درخواست های همراه با تعجب وزارت صنعت در شیوه نامه تنظیم بازار فولاد

می متالز - آخرین وضعیت شیوه نامه جدید تنظیم بازار فولاد با برگزاری جلسه ایی و برخی احتمالات و درخواست های همراه با تعجب وزارت صنعت همراه شد.
درخواست های همراه با تعجب وزارت صنعت در شیوه نامه تنظیم بازار فولاد

به گزارش می متالز، در پی برگزاری جلسه عصر دیروز کارگروه تخصصی فولاد برای بررسی شیوه نامه اخیر دولت برای تنظیم بازار فولاد، اعلام کرد: طبق شنیده ها دراین جلسه با حضور معاونین وزارت صنعت، معاون پایش سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی رئیس جمهور، نهادهای نظارتی و تشکل‌های تخصصی تا ماده ۸ شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد بررسی شد.

وزارت صنعت هم پیش‌نویسی برای دستورالعمل اجرایی تنظیم و نظرات موافق و مخالف را اخذ کرده و برخلاف نظر بسیاری از کارشناسان و تشکل‌های تخصصی اصرار دارد تمام محصولات فولادی حتی محصولات درجه ۲، انباری و خارج از محدوده استاندارد و اکسید شمش نیز در بورس کالا عرضه شود اما  لوله و پروفیل به‌عنوان محصولات مصرفی مردم در بورس کالا عرضه نشود که بسیار تعجب‌برانگیز است.

همچنین از قرار معلوم این وزارتخانه پذیرفته مبنای قیمت جهانی عرضه فولاد در بورس کالا، قیمت هفته پیش باشد و براین اساس به نظر می‌رسد عرضه فولاد در بورس کالا بر اساس قیمت هفته آخر ماه گذشته منتفی شده که باعث می‌شود قیمت‌های جهانی ، انعکاس بهتری در قیمت‌های داخلی فولاد داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی در خصوص دستورالعمل اجرایی شیوه نامه اخیر دولت برای تنظیم بازار فولاد در جلسه حاصل نشد و جلسه بعدی یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده