تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۴۹۳۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

قم برای تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی زیرساخت لازم را دارد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم برای تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی دربخش‌های مختلف زیرساخت‌های فنی و نیروی انسانی مورد نیاز را دارد و این حوزه آماده جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های اقتصادی در این استان است.
قم برای تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی زیرساخت لازم را دارد

به گزارش می متالز، محمود سیجانی،‌ بیان کرد: از جمله برنامه‌های اساسی صنعت قم طی سال‌های اخیر، ایجاد واحدهای تکمیل کننده زنجیره تولید محصولات راهبردی در استان است تا صنعتگران در شرایط تحریم‌های ظالمانه برای ادامه فعالیت خود با مشکل تامین مواد و کالاهای مورد نیاز برای تولید محصول نهایی مواجه نشوند.

وی با اشاره به این که قم قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید بسیاری از محصولات صنعتی را دارد، افزود: در همین رابطه تکمیل زنجیره تولید محصولات راهبردی در قم، موجب کاهش زمان و هزینه تولید نیز می‌شود و این شرایط امکان افزایش رقابت پذیری کالاهای ساخت داخل به ویژه در بازارها بین‌المللی را فراهم می‌سازد.

وی ادامه داد: با استفاده از این راهبرد علاوه بر مقابله با فشار تحریم‌های ظالمانه،‌ فرصت‌های متعدد شغلی نیز در بخش‌ صنعت استان فراهم آمده و شرایط برای افزایش حجم تولید و تقویت واحدهای اقتصادی فعال در قم مهیا می‌شود.

سیجانی با اشاره به این که ظرفیت‌های صنعت استان قم برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه تکمیل زنجیره تولید به طور کامل مشخص شده است، گفت: شهرک‌های صنعتی استان نیز برای عملیاتی ساختن اهداف برنامه تکمیل زنجیره تولید، از زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی مجهز و پیشرفته برخوردار است.

وی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از تولیدکنندگان درقم به عنوان یک سیاست مهم در دستورکار مسوولان ارشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با توجه به این شرایط از تسهیلات درنظر گرفته شده برای راه‌اندازی فعالیت اقتصادی سودآور در استان استفاده کنند.     

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

عناوین برگزیده