تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۴۹۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه خبر داد:

جلسه کارگزاران بانکی بورس برای رفع یک ابهام/ در انتظار پاسخ و عدم مصوبه جدید

می متالز - مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه از برگزاری جلسه کارگزاران وابسته به بانک ها برای رفع یک ابهام و عدم مصوبه جدید برای تملک سهام دو صندوق و یک شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها خبر داد.
جلسه کارگزاران بانکی بورس برای رفع یک ابهام/ در انتظار پاسخ و عدم مصوبه جدید

به گزارش می متالز، علیرضا عباسی در پاسخ به این سئوال که آیا کارگزاران وابسته به بانک های بورسی و دولتی اطلاعی از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تملک سهام یک صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت، یک صندوق بازارگردانی اختصاصی و شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها دارند یا خیر توضیح داد: در پی طرح چنین موضوعی، چهارشنبه گذشته جلسه ایی با حضور مدیران عامل شرکت های کارگزاری وابسته به بانک ها در کانون کارگزاران بورس برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه این ابهام مطرح شد که با توجه به بند 3 مصوبه 26 آبان شورای عالی بورس و همچنین تضاد منافع کارگزاران در مورد تاسیس صندوق های سرمایه گذاری و نبود چنین امکانی برای کارگزاران بانکی، آیا سازمان بورس به تنهایی می تواند اقدام به صدور مجوز تاسیس صندوق های سرمایه گذاری برای بانک ها کند یا باید منتظر تایید بانک مرکزی باشد ؟

عباسی افزود: بنابراین درحالی کارگزاران وابسته به بانک ها منتظر رفع این ابهام هستند که پیگیری ها نشان داد تا چهارشنبه گذشته، مجوزی برای تملک سهام دو صندوق با درآمد ثابت و بازارگردانی اختصاصی و یک شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها، صادر نشده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده