تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۴۹۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد:

پیشنهاد فروش ۴۰ درصدی فولاد در داخل و صادرات ۶۰ درصدی

می متالز - عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از پیشنهاد 60 درصدی صادرات فولاد خبر داد و گفت: در آخرین نشست انجمن فولاد با وزیر صمت، قرار بر این شد که ۶۰ درصد صادرات را انجام دهیم و ۴۰ درصد در بازار داخل فروش برود.
پیشنهاد فروش ۴۰ درصدی فولاد در داخل و صادرات ۶۰ درصدی

به گزارش می متالز، سید رضا شهرستانی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون تن تولید اسلب و طویل داریم که ۱۰ میلیون تن آن را نوردی‌ها مصرف می‌کنند که از این ۱۰ میلیون هم ۲.۵ میلیون تن صادر می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس ۵۰ درصد تولید شمش مازاد بوده و امکان صادرات داریم.

عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: از سویی دیگر برخی شرکت‌هایی که خودشان کوره‌های القایی دارند و ۵.۲ میلیون تن تولید دارند و لذا ۵ میلیون تن دیگر نیز از این محل مازاد است  که مجموع آن ۱۵ میلیون تن می‌شود. ۵ میلیون این حجم که کوره‌های قوی برای تولید داخل است و باقی مازاد هم صادر می‌شود.

شهرستانی تصریح کرد: بر همین اساس و برای اطمینان خاطر درخواست دادیم تا امکان صادرات ۶۰ درصدی خارج از بورس کالا و فروش ۴۰ درصدی در بورس کالا برای فولادی فراهم شود چراکه با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی باید از این فرصت نهایت استفاده را در جهت ارزآوری برای کشور ببریم.

وی افزود: در معاملات دیروز بر اساس شیوه‌نامه زنجیره فولاد عمل شده  و محصولات در بورس کالا عرضه شد ولی مقرر شده تا وزیر صنعت طی روزهای آتی تصمیم‌های جدید خود را در خصوص این موضوع بر مبنای مذاکراتی که داشتیم اعلام کند.

عناوین برگزیده