تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۴۹۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا:

وضع تعرفه سنگین برای کالاهای آمریکایی

می متالز - اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه علیه آمریکا مبنی بر وضع تعرفه فولاد و آلومینیوم وارداتی، فهرستی از کالاهای آمریکایی که تعرفه آنها افزایش می یابد را تهیه و به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد.
وضع تعرفه سنگین برای کالاهای آمریکایی

به گزارش می متالز، اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه علیه آمریکا،18صفحه فهرست کالاهای آمریکایی که تعرفه آنها در این اتحادیه افزایش می یابد را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد.

پیشتر اعلام شده بود اتحادیه اروپا آماده است در صورت وضع تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم از سوی ایالات متحده در مروادات تجاری، مقابله به مثل کنند.

سسیلیا مالمستروم کمیسر تجارت و بازرگانی اروپا گفت: اروپا به تصمیم های دونالد ترامپ در این زمینه معترض است. از روز سه‌شنبه اول ماه مه، افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود.اولویت اصلی اتحادیه اروپا مذاکرات سطح بالا با ایالات متحده است.

وی افزود: چنانچه آمریکا اتحادیه اروپا را به صورت دائمی و بدون قید و شرط از تعرفه‌های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم معاف نکند، اتحادیه اروپا در مقام تلافی برخواهد آمد. در حال تنظیم واکنشی سه‌‌جانبه هستیم که با مقررات سازمان تجارت جهانی نیز سازگار خواهند بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده