تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۱۵۰۰۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

فعالیت ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در آذربایجان‌ غربی

می متالز - ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در آذربایجان‌ غربی فعال هستند.
فعالیت ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در آذربایجان‌ غربی

به گزارش می متالز، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی، از فعالیت ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در این استان خبرداد و گفت :در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی، ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی نیز در استان فعالیت می کند.

پریسا عابدپور  اظهار داشت:  برای راه اندازی این واحدها ۱۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری  و برای ۱۸ هزار و ۶۵۸ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و ۲۲۲ میلیون تن در آذربایجان غربی وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و ۲۰۷ نفر فراهم کرده است.
عابدپور با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی به‌ویژه سنگ های تزیینی عنوان کرد: این استان از نظر تنوع این مواد ازجمله سنگ تزیینی در رتبه های برتر کشوری قرار دارد که برای استفاده از این فرصت، برنامه های زیادی در حال اجرا بوده و ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری در داخل استان مد نظر سازمان است.
گفتنی است، آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

عناوین برگزیده