تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۱۵۰۰۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل کبافق پیش‌بینی کرد:

صادرات ۳۰۰ تن شمش روی «کبافق»

می متالز - مدیرعامل شرکت معادن بافقن بافق در کنفرانس اطلاع رسانی شرکت کرد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
صادرات ۳۰۰ تن شمش روی «کبافق»

به گزارش می متالز، دهقانی تفتی مدیرعامل شرکت معادن بافق به سوالات سهامداران پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید. مدیرعامل این شرکت در مورد براورد از میزان فروش تا پایان سال و میزان آخرین هزینه TC  کنسانتره سولفوره شرکت پاسخ درستی نداد. همچنین پیش بینی کرد تا پایان سال ۳۰۰ تن شمش روی صادر کند.

مشروح این کنفرانس در زیر قابل مشاهده است.

میزان موجودی دقیق شرکت تا پایان آبان ماه ۹۹ را قید فرمائید.

موجودی کنسانتره روی: ۱۴۸۹۲ تن
موجودی کنسانتره سرب: ۵۲۶۴ تن
موجودی شمش روی: ۶۸۱۹ تن
موجودی شمش سرب: ۵۰۷ تن

برنامه شرکت برای فروش موجودی های نگهداری شده شرکت را اعلام کنید:

خط مشی فروش شرکت در سال‌های اخیر و سال جاری عمدتا با هدف صادرات محصولات به خارج از کشور و استفاده از مشوق های موجود در این خصوص بوده و هست. در سال جاری با توجه به تغییر قوانین و دستورالعمل ها این امر با چالش‌هایی مواجه شده که در فرصت باقیمانده تا پایان سال با توجه اشباع شدن بازار داخلی پیش بینی می‌شود حدود سه هزار تن شمش روی صادر شود.

برآورد مقداری و ریالی فروش شرکت تا پایان سال ۱۳۹۹ را ارائه فرمایید.

با توجه به نوسان عوامل تعیین کننده قیمت ریالی فروش (نرخ ارز و LME) برآورد مناسبی تا زمان انعقاد قرارداد فروش محصول نمی‌توان اظهار کرد.

آخرین هزینه TC کنسانتره سولفوره شرکت را اعلام فرمائید:

در تعیین هزینه TC پارامترهای متعددی دخالت داشته و و معموالا با توافق طرفین هنگام عقد قرارداد تعیین می شود با توجه به اینکه در سال جاری فروش کنسانتره انجام نگرفته، لذا قیمت دقیقی در این خصوص نمی توان ارائه کرد.

توضیحات کامل در ارتباط با نحوه بهره‌برداری معدن کوشک در سال جاری ذکر شود و هزینه سرمایه گذاری چقدر برآورد می‌شود؟

در شرایط کنونی بهره‌برداری به صورت استخراج از معادن روباز و زیرزمینی به ترتیب با ترکیب ۸۰ و ۲۰ درصد است. استخراج فعلی در معدن زیرزمینی در افق منفی ۱۱۰ متراژ سطح و معدن روباز نیز به صورت پلکانی در قسمت پهنوی شمالی و جنوبی در حال انجام است. در شرایط فعلی توسعه معدن مستلزم افزایش مقدار باطله برداری است که محاسبات و برآوردهای مربوطه در طرح بهره‌برداری ارائه شده است. مخارج این سرمایه‌گذاری با توجه به افزایش قیمت ها پس از تمدید پروانه بهره‌برداری به روزرسانی و بازنگری و ارائه خواهد شد.لازم به ذکر است با توجه به اتمام مهلت پروانه قبلی درخواست تمدید پروانه بهره‌برداری در تاریخ دوم آذرماه به سازمان صنعت و معدن تجارت استان یزد ارسال شده است.

عناوین برگزیده