تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۵۰۱۱۱
رییس سازمان صمت استان بوشهر خبر داد:

ساخت دومین کشتی ۱۱۳هزار تنی افراماکس در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر

می متالز - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری به ویژه صنایع کشتی سازی نظیر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بوده که تاکنون اقدامات و پیگیری های مستمری برای رفع مسائل و مشکلات مرتبط با پروژه های تولیدی این شرکت انجام شده است.
ساخت دومین کشتی ۱۱۳هزار تنی افراماکس در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی در حاشیه مراسم به آب اندازی دومین کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس که با حضور استاندار بوشهر و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، افزود: کشتی افراماکس به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۸ متر و با ارتفاع ۲۱ متر با قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

وی ادامه داد: این شناور عظیم ساخته شده با تحویل به کشور سفارش دهنده ۶۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، ادامه داد: ساخت این شناور بزرگ دوسال زمان برده است که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌است.

حسینی در ادامه گفت: همه مراحل طراحی، ساخت و تامین تجهیزات این طرح توسط متخصصان شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام و از توان سازندگان داخلی برای اجرای این طرح استفاده شده‌است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های صورت گرفته درسال جهش تولید عنوان کرد: در حال حاضرحدود ۲۵واحد شناور سازی به همراه اشتغال معادل ۵۰۰۰ نفر بصورت مستقیم در سطح استان وجود دارد که با توجه به زیر ساخت های موجود در این صنعت امکان ساخت انواع شناور های مختلف فلزی و فایبرگلاس نظیر لنج فایبر گلاس، کشتی فلزی،تعمیرات کشتی و غیره با ظرفیت های مختلف وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: سازمان صمت استان در راستای حمایت ازواحدهای تولیدی شناور سازی اقدامات ارزنده ایی نظیر پیگیری مسائل و مشکلات مربوطه از طریق دستگاههای اجرایی استان و همچنین در مرکز کشور به منظور کمک به رونق تولید ارائه نموده است.

عناوین برگزیده