تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۵۰۳۳۴
سرویس خبر : انرژی

پیش بینی کاهش تولید ۲۰ درصدی نفت آمریکا در ۲۰۲۱

می متالز - طبق پیش بینی تحلیلگران، صنعت شیل آمریکا سال جدید میلادی را با تولید روزانه کمتر از یک میلیون بشکه، یعنی ۲۰ درصد کمتر از سال جاری آغاز خواهد کرد.
پیش بینی کاهش تولید ۲۰ درصدی نفت آمریکا در ۲۰۲۱

به گزارش می متالز، طبق پیش بینی تحلیلگران، سال آینده میلادی تولید نفت آمریکا به کمتر از یک میلیون بشکه در روز یعنی 20 درصد کمتر از سال جاری خواهد رسید. سهام نفت و گاز آمریکا و فعالیت‌های حفاری رو به افزایش است اما سال فاجعه بار 2020 برای صنعت انرژی آمریکا باعث شده روزهای رونق شیل برای همیشه از دست برود.

بر اساس این گزارش، کاهش شدید هزینه‌ها و افت تقاضا برای سوخت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به دوره صدرنشینی آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا پایان داده است.

تولیدکنندگان شیل به‌ دلیل استقراض بالا وکاهش تولید، بسیار زیان دیده اند. در پی افزایش تقاضا برای سوخت‌های پاک‌تر، مصرف جهانی نفت هرگز به اوج  پیش از بحران کرونا باز نمی‌گردد. اوپک و متحدان قصد افزایش تولید را دارند که باعث توقف تلاش‌ها برای از سرگیری فعالیت در برخی میادین شیل می‌شود.

هزینه شرکت های نفت در سال آینده میلادی به 54 میلیارد دلار می‌رسد که کمی بالاتر از سطح 2020 است ولی هنوز هم تا 104 میلیارد دلار 2019 بسیار فاصله دارد.

تولید کنندگان بزرگ شیل همچون پایونیر نچرال ریسورسز، دیاموندانرژی وکونوکو فیلیپس پیش‌بینی می‌کنند، تولید در سال جدید کمی بالاتر از سطح کنونی باشد.

قیمت نفت آمریکا در سال جاری میلادی برای اولین بار در تاریخ به محدوده منفی رسید و تعداد چاه‌های نفت و گاز به پایین‌ترین رقم سقوط کرد و اکسون موبیل از شاخص صنعتی داوجونز خارج شد.

ورشکستگی‌های نفتی در 2020 که بیشتر مربوط به شرکت‌های شیل بوده افزایش یافته و 53.9  میلیارد دلار بدهی طی 11 ماه ثبت شده است. این روند احتمالاً در 2021 شدت می‌گیرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده