تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۵۰۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود هرنوع سیمان به کرمانشاه ممنوع شود

می متالز - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در حمایت از کالای ایرانی باید از محصولات داخل منطقه استفاده کنیم و از ورود هرگونه سیمان غیربومی به استان جلوگیری شود، گفت: بیشتر مسوولان کشوری جز سیاست مدار و دیپلمات ایرانی به سرپل ذهاب آمدند.
ورود هرنوع سیمان به کرمانشاه ممنوع شود

به گزارش می متالز، هوشنگ بازوند در جلسه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که باحضور جمعی از مسوولان در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات اقتصادی استان به معنای اشتغالزایی است و باید مدیران مطالبه گر مصوبات پروژه های عمرانی باشند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نخستین سالی که تصویب اعتبارات استانی به نحو ۱۰۰ درصدی انجام شد در سال ۹۶ بوده است، که با پیگیری مسوولان مربوطه صورت گرفت و باید برای مطالبه آن دست به کار بشویم.

وی متذکر شد: از پنج ماه پیش در فضای مجازی اعلام کردند که حدود ۳۹ میلیارد تومان از بودجه مصوبه استان برگشت خورده و با بررسی که انجام دادم، اعلام کردم که غیرممکن است این مبلغ برگشت خورده باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان پمپاژگران یاس و ناامیدی در صورت می گیرد و برهی به دنبال عدم پیشرفت هستند، چراکه از عملکرد دولت سخنی نمی گویند، گفت: پمپاژکنندگان یاس چه سودی از شایعه پراکنی می برند و چرا برای پیشرفت منطقه اقدامی نمی کنند؟

بازوند تاکید کرد: باید دستورالعمل اعتبارات و مطالبات استانی دقیق به مدیران ابلاغ شود، همچنین سه منابع برای بودجه سال ۹۷ داریم که بخشی از آن شناور است و نیاز به رایزنی دارد.

این مسوول افزود: سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی استان کرمانشاه باید ردیف اعتبارات را با نام و سند آن به ادارات اجرایی ابلاغ کنند، تا زودتر تخصیص اعتبارات گرفته شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان در برخی پروژه های کشوری سهم دارد، ادامه داد: در پروژه های کلان راه سازی و احداث بزرگ راه هایی همچون میاندوآب باید سهم استان کرمانشاه را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برخی ردیف مصوبات بی نام هستند و نمی توان از آن سهمی گرفته شود، گفت: در لیست های بی نام و سند دار که سهم داریم باید سهم استان کرمانشاه را مطالبه کنیم، به عنوان مثال آبفای روستای ۱۶۵ میلیارد تومان در کشور اعتبار دارد که باید مطالبه کند و از سهم سه درصدی خود هر مقدار دریافت شود به مدیران اجرایی نیز اعلام کنند.

بازوند یادآور شد: استفاده از ظرفیت نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبارات و مطالبه سهم های استان کرمانشاه در کشور از سوی مدیران ضروری است و باید ارتباط بگیرند.

این مسوول در خصوص مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای شاخص ارتقای استان کرمانشاه که مجلس شورای اسلامی توزیع کرده است، گفت: سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی استان کرمانشاه بررسی کنند که چه دلیلی داشته سهم ما در مقایسه با سایر استان ها اندک بوده و در توزیع آن در ارتقای شاخص های استان ها چرا کرمان و آذربایجان هر یک ۱۵۰ میلیارد تومان سهم گرفته اند و مسوولان استدلالی بدهند که ابهام موجود برطرف شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله اخیر و سفر بیشتر مدیران و وزرای کشوری به این مناطق، گفت: همه مسوولان به جز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سیاست مدار و دیپلمات ایرانی به استان کرمانشاه سفر داشتند، لذا باید اقداماتی که دولت در کمک به استان داشته نیز عنوان کنیم و برای برون رفت از معضلات بیکاری چاره اندیشی شود.

این مسوول با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت مناسبی در تولید سیمان دارد، تصریح کرد: سال تولید و حمایت از کالای ایرانی است و استان کرمانشاه نیز از ظرفیت خوب تولید سیمان بهره مند است، بنابراین باید با هماهنگی نیروهای انتظامی از ورود هرگونه کیسه های سیمان غیربومی به استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده جلوگیری شود.

این مسوول متذکر شد: حدود ۴۷ درصد اشتغال در مناطق زلزله زده غیربومی است، در حالی که استان کرمانشاه در رتبه دوم بیکاری قرار دارد و باید برای رفع این مشکل از نیروهای کارگر و توانمند استان در امر ساخت و سازها استفاده کنیم.

عناوین برگزیده