تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۶۱۷
کد خبر: ۱۵۰۵۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد اکسین رقیب تولیدکنندگان ورق‌های خاص صنعت نفت و گاز در جهان

می متالز - مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین با ۱۰ کارخانه مشابه در دنیا که تولید ورق‌های خاص صنعت نفت و گاز را دارند رقابت می‌کند.
فولاد اکسین رقیب تولیدکنندگان ورق‌های خاص صنعت نفت و گاز در جهان

به گزارش می متالز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۰ کارخانه مشابه اکسین در دنیا فعالیت می‌کنند که توانایی تولید ورق‌های خاص صنعت نفت و گاز را با تنوع بسیار زیاد در حوزه محصولات دارند.

او با بیان اینکه از ۹۹٠ نفر نیروی انسانی شرکت بالغ بر ۶۰ درصد پرسنل تحصیلات عالی دارند، افزود: سن پرسنل ۳۷ سال است که این مجموعه جوان را به بزرگترین سرمایه ما مبدل کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر شستا و صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام ۳۰ درصد و گروه ملی فولاد ایران ۴۰ درصد سهام فولاد اکسین را در اختیار دارند، اظهار داشت: تنها راه نجات صنایع استان خوزستان، خروج از بازی دلالان و فروش مستقیم کالای خود است.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان بیان داشت: تولید ورق‌های Api مورد نیاز صنعت نفت و ورق‌های آلیاژی رسالت اکسین بود و از ابتدا برای تولید این ورق‌ها ساخته شده بودالبته ورود شرکت در ۲ سال گذشته به تولیدات فولاد‌های نفتی باعث شد شرکت‌های فولاد سازی مثل کاویان که فقط باید ورق ساختمانی تولید کنند رونق بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تولید اکسین در خوزستان و برای صنایع پایین دست مثل لوله سازی اهواز و ماهشهر مصرف می‌شود، ادامه داد: این امر باعث اشتغال و بهبود وضعیت این شرکت‌ها شده است، ضمن اینکه طرح مفید فولادسازی اکسین طرحی انقلابی در صنعت فولاد ایران به شمار می‌رود، هرچه زودتر باید راه اندازی شود.
توقف صادرات عامل بازماندن از فتح بازار‌های جهانی

سلمان پور عضو هئیت مدیره فولاد اکسین گفت: در سنوات گذشته توجهی به خرید قطعات یدکی نمی‌شد، اما طی ۲ سال گذشته با برنامه ریزی میزان توقف تولید کم شده و با خرید و تجهیز چند عدد از هر قطعه و انبار این قطعات ضروری آماده به کاری خط تولید را پایدار نمودیم.

او افزود: دیگر خبری از فروش کارمزدی نیست و با فروش مستقیم و حذف دلال‌ها تعیین قیمت در داخل شرکت صورت می‌گیرد، البته با توافقی که فولاد خوزستان داشتیم در ابتدا در حال فتح بازار‌های جهانی بودیم، اما با صدور بخشنامه اول مرداد ۹۹ وزارت صمت، صادرات اکسین به کلی متوقف شد.

یارعلی زاده دیگر عضو هئیت مدیره شرکت فولاد اکسین تصریح کرد: با اتمام پروژه گوره به جاسک فولاد اکسین دچار تزلزل نخواهد شد، زیرا قرارداد‌های خوبی جهت تولید و فروش محصولات تا چندسال آینده منعقد شده است، البته از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۹۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان سود آوری داشته و منشا این سود‌ها تحولی است که در زنجیره فولاد و نفت و گاز ایران شکل گرفته، چراکه امروز از سنگ آهن تا لوله در کشور تولید می‌شود.

او بیان داشت: برای راه اندازی طرح فولاد سازی که همه مجوز‌ها و زیر ساخت‌های آن وجود دارد با مشکل سهامدار خوزستانی مواجه هستیم، اما رسانه‌ها در کنار اکسین می‌توانند به راه اندازی آن کمک کنند تا بیش از ۲۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد شود.

عناوین برگزیده