تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۵۰۷۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل کارخانه سیمان در نشست خبری مطرح کرد:

آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان مارگون برطرف می شود

می متالز - کیوان سلیمی با بیان اینکه مشکل آلودگی کارخانه سیمان مارگون برطرف می شود، گفت: با هزینه های بیشتر و در شرایط تحریم توانستیم بزرگترین فیلتر کارخانه را تعویض کنیم.
آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان مارگون برطرف می شود

به گزارش می متالز، نشست خبری مدیر عامل کارخانه سیمان شهرستان  مارگون با حضور اصحاب رسانه در ساختمان فاطیما آن کارخانه بر گزار شد، در این جلسه کیوان سلیمی مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه گستر هلال خاورمیانه «سیمان مارگون »در گفت: کارخانه سیمان مارگون قریب ۳سال با ظرفیت یک میلیون تن درسال حال بهره برداری است.

وی گفت: در حال حاضر با ۷۰درصد اسمی در حال تولید بوده و با همین روند به فروش ادامه داده  ولی به ۱۰۰درصد نرسیده که در اهداف بلند مدت خود باید با تمام توان حرکت کرد و یا اینکه در سال دوم و سوم به ۱۰۰درصد برسیم.

سلیمی با اشاره به اینکه در بحث رونق کارخانه در سال سوم از مرز ۷۰درصدبه ۸۰درصد رسیده ایم افزود:به دلیل جغرافیای منطقه  و سوق الجیشی مکان کارخانه سیمان نتوانسته ایم  خط تولید را به درصد برسانیم.

مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون به افزایش۱۵درصد افزایش تولید در سالجاری اشاره کردو افزود: می توانیم با همین منوال تا ۸۰درصد اسمی پیش برویم.

سلیمی به جهش تولید و هدف این کارخانه در توسعه صادارات استان اشاره داشت و افزود:خوشحالیم که در راستای سیاست های جهش تولید قدم های راستینی برداشته ایم.

 

خرابی فیلتر اصلی کارخانه سیمان مارگون

 

وی در ادامه  به اقدامات زیست محیطی این کارخانه اشاره داشت و افزود: در ۵ماه گذشته سیستم های فیلتر و تصفیه هوا این کارخانه دچار مشکل شده بودو انتشار گرد و غبار زیادی انجام می شد که در این زمینه تحریم های اقتصادی کار را برای ما مشکل کرده بود، که خوشبختانه با هزینه های بیشتر و حتی تحریم توانستیم بزرگترین فیلتر کارخانه را تعویض کنیم.

سلیمی گفت: حدود ۲۷فیلتر کیسه ای در این کارخانه وجود دارد و یک فیلتر به نام (بک هوس)داریم که انچه باعث الودگی هوا در منطقه شده بود همین فیلتر بوده که توانستیم با یک هزینه کرد ان را مرتفع کنیم و بحث آلودگی هوا د منطقه برطرف شود.

 

دلایل تعطیلی چند روزه کارخانه سیمان

 

مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون به تعطلیی چند روزه این کارخانه اشاره داشت و گفت: با توجه به ورود این تجهیزات و روند تعویض این فیلتر با تعطیلی ۲۰روزه کارخانه توانستیم این کارخانه رو دوباره روی پا نگه داربم.

سلیمی به سایر مسائل زیست محیطی این منطقه اشاره داشت و گفت:درخصوص سایر مسائل زیست محیطی که میخوانیم هیچ گونه مزاحمتی برای مردم منطقه نداشته باشد، تعهدات خود را اجرا کنیم.

وی صنعت سیمان را یک موضوع مهم دانست و گفت: با توجه به تحریم و قیمت فعلی سیمان این صنعت در حال ورشکستگی است.

افزایش سه برابری قیمت کیسه سیمان

 

مدیرعامل سیمان مارگون ادامه داد: بر اساس آخرین مصوبه انجمن صنفی سیمان، سیمان فله ای هر تن ۲۳۹هزار و ۸۰۰تومان به فروش می رسد و قیمت سیمان پاکتی بر اساس صنعت پتروشیمی است که بر اساس پاکت های مخصوص بوده که این قیمت ها شناور است وقیمت کیسه خالی آن امسال از ۱۰۰۰تومان به ۳۴۰۰ نوسان داشته که سه برابر افزایش داشته است.

سلیمی ابراز داشت: در مورد کیسه های سیمان دو کیسه وجود دارد که یکی کیسه معمولی و یکی کیسه سه لایه است و الیاف آن (پولی پلین) بوده که از صنایع پتروشیمی عرضه میشود که همین قیمت گذاری برای ما در قیمت گذاری تاثیر گذر است وبه عبارت ساده مواد اولیه در میزان افزایش سیمان کیسه ای تاثیر موثر دارد.

 

افزایش سیمان از کجا آبا می خورد

 

وی گفت: صنعت سیمان با آخرین رایزنی ها قبول کرده که افزایش قیمت پاکت در سیمان پاکتی لحاظ شود که افزایش سیمان محسوب نمی شود.

مدیر عامل سیمان مارگون با اشاره به این موضوع که قیمت سیمان افزایشی نداشته و این افزایش بسته به پاکت بوده است، افزود: قیمت سیمان الان در حد قرمز بوده و این قیمت گذاری به صنعت سیمان لطمه وارد کرده و باعث چالش هزینه و درآمد در این زمینه شده است.

 

سلیمی با تأکید بر اینکه این چالش هزینه  امروز برخی از کارخانه های سیمان را با ورشکستگی روبه رو کرده است، گفت: امروز ما هر کالایی بخواهیم بخریم به روز برای ما اعمال میشود و نشان دهنده افزایش قطعات بوده که بسیار صدمات بغرنجی به صنعت سیمان می زند.

 

 وی با بیان اینکه صنعت سیمان یک صنعت پرهزینه و پر مشقت است و نباید به سادگی از آن گذشت، افزود: به عنوان مثال برق مصرفی این کارخانه در هر ماه ۱میلیارد تومان براورد میشود و همچنین هزینه گاز مصرفی ما در ماه به ۸۰۰میلیون تومان میرسد .

مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون با اشاره به اینکه پول تیم های کارگری نیز ۲۰درصد افزایش داشته و این موضوع قیمت سیمان در حال حاضر برای صنعت سیمان کمر شکن است، گقت: بحث اصلی ما این است که قیمت سیمان باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

 

کارخانه ای که کامیون حمل بار ندارد

 

سلیمی به موضوع حمل و نقل این کارخانه نیز اشاره داشت و گفت: از اول سال تاکنون عوامل حمل و نقل اعتراضات شدید شبیه اعتصاب داشتند و در برخی از مواقع توسعه صادارت ما نیز در بن بست قرار گرفته است.

وی گفت:ایتم حمل و نقل جز ایتم های ما نیست اما بر بازار فروش این کارخانه بسبار تاثیر گذار است.

سلیمی با بیان اینکه توسعه صادارات ما هشتاد درصد هم در بحث داخلی و هم بحث خارج از کشور افزایش داشته است، افزود: بخش صادرات ما از ابتدای شروع کارخانه درحد مصرف استان و ماندگاری کارخانه صادرات دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰هزار تن در سال اول  ودر سال دوم ۲۱۰هزار تن و در سال جاری در ۹ماهه سال ۹۹برنامه ما عبور از خط ۳۰۰هزار تن صادارت است، گفت: در موضوع جهش تولید با برداشتن موانع تولید توانستیم تولید را افزایش بدیم و توانستیم صادرات خوبی در زمینه تولیدات غیر نفتی داشته داشته باشیم.

مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون با بیان اینکه روزانه بین ۱۳۰ تا۱۵۰کامیون برای برداشت و صادرات حمل سیمان برای این کارخانه نیاز داریم، افزود: در حال حاضر این موضوع با مشکلاتی رو به رو هستیم و در حال حاضر بیشتر حمل این سیمان توسط کامیون های استانهای همجوار صورت میگرد.

 

صادارات 80درصدی سیمان به استانهای همجوار

 

سلیمی ادامه داد:این طبیعی است که ۸۰درصد تولیدبه استانهای همجوار برود که این موضوع به دلیل کامیون هایی است که از استانهای همجوار بوده و این طبیعی بوده که این کامیون ها حمل خود را به استانهای خود می برند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما کمبود کامیون در سطح استان است و بنا بر ان شرایط کارخانه مابیشتر سهم درامد خود را در بحث حمل و نقل هزینه می کند، بیان داشت:۳۲دستگاه کامیون و تریلی خریداری شده و این مبحث یک اشنغالزایی داشته است.

 

افزایش سیمان درافزایش مسکن تأثیر گذار نیست

 

مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون به مبحث قیمت سیمان و افزایش قیمت مسکن اشاره داشت و گفت:تولید سیمان ما در اویل انقلاب ۷هزار تن بوده که این موضوع به صورتی در ذهن ها ایجاد شده که برخی بر این باورند که باافزایش قیمت سیمان افزایش مسکن داریم.

سلیمی با بیان اینکه افت فعالیت های عمرانی خود میتواند صدمات و افزایش قیمت سیمان را داشته باشد، گفت: یکی از اهداف کارخانه های سیمان صادرات بوده و این نگاه ویژه به صادرات است.

وی به مبحث اشتغالزایی و استفاده از نیروی بومی در این کارخانه نیز اشاره داشت و گفت: استاندارد نیرویی انسانی ما 250 نیرو بوده که ما در راستای اشتغال در حال حاضر 50 نیروی مازاد داریم که این نیروی مازاد رو نیز برای کارخانه لحاظ کرده ایم واز تمام این کارگران شریف تشکر میکنم و افتخار میکنم این نیروها را در این کارخانه داریم و تقاضا داریم که مسوولین در رده های بالاتر به این کارخانه کمک و همرسانی کنند.

سلیمی به موضوع اشتغال جوانان نیز اشاره داشت و گفت:ما شرمنده بسیاری از جوانان برای اشتغال هستیم و تقاضا داریم مسوولان در زمینه اشتغال با دولتمردان بیشتر رایزنی بکنندو بگذارند کارخانه های دیگر ی در این استان احداث شود.

 

برابری قیمت یک کاکائو با یک کیسه سیمان 50کیلویی

 

وی در ادامه با مثال زدن یک پنیر و یک کاکائو گفت: یک کیسه سیمان ما در حال حاضر ۱۴و۷۰۰ قیمت خورده و یک کاکائو ۱۵هزار تومان بوده و برابری با یک کیسه سیمان ۵۰کیلویی ماست.

سلیمی ادامه داد: هزینه های مالی ما بالاست و اگر انجمن های صنفی سیمان کاری برای ما انجام ندهند این کارخانه به تعطیلی کشیده خواهد شد.

سلیمی به ماجرای یکی روحانی در این کارخانه اشاره کرد و افزود:این روحانی عزیز، کارمند این کارخانه نبوده و به عنوان یک فعال فرهنگی و به صورت داوطلب در حال فعالین در این کارخانه بوده و ماجرای این عزیز باعث برخی حواشی شده است.

وی ادامه داد: این روحانی بعد از مدتی خودش را رابط فرهنگی دانسته و با برخی موضوعات همچون تجمعات کارگران باعث مسائل خاصی در کارخانه شده که مدیرعامل با این روحانی خداحافظی کرده است و این موضوع باعث شکایت این روحانی از کارخانه شده که موضوع در نهادهای متولی باعث رای به نفع کارخانه شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان احداث این کاترخانه در این منطقه را بسیبار نادرست دانست و گفت: یک موضوع سیاسی باعث احداث این کارخانه در این مکان شده است.

عناوین برگزیده