تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۵۱۰۰۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

مافیای واردات از رونق تولید لاستیک جلوگیری می‌کنند/گرانی چند باره تایر توسط سازمان حمایت به نابسامانی بازار دامن زد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند واحدهای تولیدی داخلی می‌‍توانند، نیاز بازار تایر خودروهای سواری را تامین کنند اما مافیاهای فعال در این حوزه به دنبال افزایش واردات هستند.
مافیای واردات از رونق تولید لاستیک جلوگیری می‌کنند/گرانی چند باره تایر توسط سازمان حمایت به نابسامانی بازار دامن زد

به گزارش می متالز، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نابسامانی بازار تایر، گفت: هرچند لاستیک یکی از کالاهای استراتژیک در کشور است اما مسئولان امر نسبت به برنامه‌ریزی برای تولید لاستیک موردنیاز بی توجه بوده و زیرساخت های کنونی متناسب با نیاز کشور نیست.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: واحدهای تولیدکننده لاستیک می‌توانند با افزایش شیفت‌های کاری، عرضه تایر به بازار را بیشتر کنند با تحقق این مهم قیمت‌های افسارگسیخته لاستیک تا حدودی ساماندهی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: هرچند واحدهای تولیدی داخلی می‌توانند، نیاز بازار تایر خودروهای سواری را تامین کنند اما مافیای فعال در این حوزه به دنبال افزایش واردات هستند چراکه سود واردات تایر از تولید آن برای این افراد بیشتر است.

 

مافیای حاضر در بازار تایر از ساماندهی قیمت لاستیک جلوگیری می‌کنند

حسینی کیا معتقد است مافیای حاضر در بازار تایر از ساماندهی قیمت لاستیک جلوگیری می‌کنند از سوی دیگر به دلیل نبود رگلاتوری در این حوزه نباید منتظر آرامش بازار بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از تصمیم سازمان حمایت از مصرف‌کننده مبنی بر افزایش قیمت لاستیک، تصریح کرد: گرانی چند باره تایر طی ماه های گذشته به نابسامانی بازار دامن می‌زند؛رفتار سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان یک طرفه بوده و به نفع تولیدکنندگان است.

عناوین برگزیده