تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۴۹۰۹۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با حذف سابقه برای واردات تایر:

واردات لاستیک‌های سنگین تسهیل شد

‌می‌متالز - دبیر انجمن واردکنندگان تایر از تسهیل واردات تایرهای سنگین به کشور خبر داد و گفت: وزارت صمت با در نظر گرفتن سابقه برای واردکنندگان مانع ورود تایرهای سنگین شده بود که خوشبختانه با رفعاین مشکل ثبت سفارش ها انجام شده و به نظر می رسد تا اردبهشت ماه سال آینده روند واردات تایر های باری – اتوبوسی و معادن به کشور تسریع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، دبیر انجمن واردکنندگان تایر از تسهیل واردات تایر‌های سنگین به کشور خبر داد و گفت: وزارت صمت با در نظر گرفتن سابقه برای واردکنندگان مانع ورود تایر‌های سنگین شده بود که خوشبختانه با رفعاین مشکل ثبت سفارش‌ها انجام شده و به نظر می‌رسد تا اردبهشت ماه سال آینده روند واردات تایر‌های باری – اتوبوسی و معادن به کشور تسریع خواهد شد.

سید محمد میرعابدینی با اعلام اینکه واردات تایر‌های سنگین نسبت به ماه‌های اخیر تسهیل شده است، عنوان کرد: وزارت صمت با در نظر گرفتن سابقه برای واردکنندگان مانع ورود تایر‌های سنگین شده بود که خوشبختانه با رفعاین مشکل ثبت سفارش‌ها انجام شده و به نظر می‌رسد تا اردبهشت ماه سال آینده روند واردات تایر‌های باری – اتوبوسی و معادن به کشور تسریع خواهد شد.

وی در ادامه با تکذیب اخبار حاکی از انحصار در واردات تایر و عدم امکان رقابت برای تمامی واردکنندگان اظهار داشت: این اخبار بدون هیچ گونه سند و مدرکی منتشر می‌شوند چرا که واردات تایر‌های سنگین در ۶ ماه نخست سال روند خوبی نداشت، اما با توجه به حذف سابقه برای واردات بیش از یک ماه است که فرآیند واردات تسهیل شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر در پایان خاطرنشان کرد:با توجه به تسهیل واردات تایر پیش بینی می‌شود بازار تایر‌های وارداتی تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به حدی برسد که کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

منبع: سازمان خبری خودرو و صنایع وابسته

عناوین برگزیده