تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۵۱۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واکنش مدیرعامل سایپا به احتمال بازگشت تحریم ها

می متالز - مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه ۴۰ روز قبل از خروج امریکا از برجام، برنامه آینده کاری تدوین شده، گفت: شرکای اروپایی به شدت براجرای قراردادهای همکاری مقید هستند.
واکنش مدیرعامل سایپا به احتمال بازگشت تحریم ها

به گزارش می متالز، محسن جهرودی گفت: ملتی هستیم که بیش از 40 سال است شرایط تحریم را درک کرده ایم و زندگی خود را بر اساس آن جلو برده ایم.

وی ادامه داد: سایپا تمام سعی و تلاش را انجام خواهد داد تا در صورت بازگشت تحریم ها، کمترین تاثیر پذیری در عملکرد مجموعه های تولیدی رخ دهد. خوشبختانه با توجه به اطلاعات و پیش بینی ها، از 40 روز قبل از خروج امریکا از برجام ، برنامه ایی برای آینده کاری تدوین شده که می تواند راه گشای مجموعه سایپا باشد.

این مقام مسئول افزود:امریکا عنصر بد عهد برجام است و ما با برنامه ریزی و پیش برد فعالیت ها در مجموعه سایپا، امیدواریم کمترین تنش ممکن برای تولید محصولات سایپا ایجاد شود.

جهرودی در خصوص قراردادهای همکاری سایپا با سایر برند ها و تاثیر تحریم های احتمالی بر آن گفت: ابتدا باید ببینیم که مذاکرات آینده به کجا ختم می شود و درست نیست که امروز در مورد آینده پیش بینی مطلق داشته باشم.

وی افزود: امیدواریم که طرف های تجاری پا پس نکشند. شرکای اروپایی به شدت براجرای قراردادهای همکاری مقید هستند و حتی طی روزهای گذشته اولین خودروی مشترک سایپا و سیتروئن با نام C3 با ظرفیت 2000 دستگاه پیش فروش شد که نشان دهنده تعهد طرف فرانسوی به ادامه فعالیتها است.

جهرودی گفت:امریکا قصد اعمال فشار را دارد اما طرف اروپایی در قرارداد با سایپا و با آغاز تولید سیتروئن C3 که مجهز به آخرین تکنولوژی های روز جهان نیز هست نشان داد که برای آینده کاری با شرکت های ایرانی تصمیم می گیرند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد