تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۵۱۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چند راهکار صالح آبادی برای بهبود بورس/ سهامداران منتظر ایام پر رونق نباشند

می متالز - رییس اسبق سازمان بورس با اعلام چند راهکار بهبود شرایط بازارسهام، حجم معاملات فعلی را طبیعی و معقول دانست و گفت: سهامداران نباید منتظر تکرار روزهای پر رونق اوایل سال باشند.
چند راهکار صالح آبادی برای بهبود بورس/ سهامداران منتظر ایام پر رونق نباشند

به گزارش می متالز، علی صالح آبادی با اعلام اینکه در وضعیت فعلی بازارسرمایه، نقدشوندگی از مسائل مهمی بوده که از طریق بازارگردانی سهام قابل تامین است گفت: در کنار توسعه بازارگردانی، عرضه سهام اسناد خزانه هم می تواند به افزایش نقدشوندگی کمک کند. از طرف دیگر باید اجازه داده شود تا سهامداران حقیقی و حقوقی، موقعیت های خرید و فروش را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری هم باید تقویت شوند و سقف سرمایه گذاری صندوق ها هم با هدف جذب بیشتر منابع جدید افزایش یابد. از سوی دیگر در کنار لزوم تشکیل سبد سهام توسط سرمایه گذاران، برای بهبود وضعیت بازار نباید به هیچ عنوان دستوری عمل کرد. زیرا منجر به تغییر روند بازار خواهد شد.

صالح آبادی افزود: با توجه به نوسان های مثبت و منفی شاخص و قیمت، حجم معاملات فعلی، طبیعی و معقول است و سهامداران نباید منتظر روزهای پر رونق، صعود پرشتاب شاخص و کسب بازدهی های مانند اوایل سال باشند. بلکه باید نگاه بلندمدت داشته و سهامداران غیرحرفه ای از طریق صندوق ها سرمایه گذاری اقدام کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده