تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۵۱۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات 619 میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در 9 ماهه امسال ۶۱۹ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی به وزن بیش از یک‌هزار و ۲۸۴ تن امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
صادرات 619 میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی

به گزارش می متالز، جعفر اصغری با اعلام این خبر افزود: شمش آلومینیوم، آب معدنی، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ که بیشتر به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه حمل شده است.

وی بیان کرد: همچنین امسال ۲۸۴ میلیون دلار انواع کالا به وزن ۱۰۷ هزارتن از کشورهای مختلف جهان به استان وارد شده که عمده آن مواد اولیه، تجهیزات و وسایل خط تولید بوده است.

اصغری ادامه داد: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد که با وجود ثبت سفارش‌های انجام شده تحقق آن دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.

عناوین برگزیده