تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۱۵۱۷۶۹
سرویس خبر : انرژی
با هدف افزایش آگاهی از نحوه مصرف صورت گرفت

طراحی جدید قبض برق

می متالز - افزایش آگاهی مردم نسبت به نحوه مصرف، هدف اصلی طراحی قبض جدید برق است که اطلاعات لازم برای تغییر نگرش و بهبود وضعیت مصرف برق در ۱۰ بخش مختلف به مشترکان ارائه می‌شود.
طراحی جدید قبض برق

به گزارش می متالز، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر با اعلام این خبر گفت: ویژگی قبض جدید، ایجاد یک سیستم ارتباط موثر با مشترک در بستر دیجیتال بوده که علاوه بر ارسال پیامکی قبض برق، مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز و موثر در تغییر نگرش و رفتار مصرفی مشترکان از طریق آدرس الکترونیکی ارسال شده در پیامک قبوض نیز قابل دسترسی است. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر با بیان اینکه طراحی قبض جدید مبتنی بر دانش بومی و با استفاده از تجارب سایر کشورها از ۱۰ بخش تشکیل شده است، اظهار کرد: در بخش نخست، قبض برق به شکل سابق درج شده و بخش دوم چگونگی مصرف برق مشترک نسبت به مشترکان اطراف و سایر مشترکان آن شهرستان مقایسه و فاصله مشترک با الگوی کم مصرفی از طریق یک منحنی میله‌ای نمایش داده می‌شود.

یاقوتی در ادامه به بخش دیگر قبض جدید اشاره کرد و افزود: بخش بعدی به نمایشگر عقربه‌ای اختصاص دارد که وضعیت قرارگیری مشترک به لحاظ الگوی کم مصرفی، خوش مصرفی و پرمصرفی را نشان می‌دهد و در بخش چهارم وضعیت مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل و پیش‌بینی میزان مصرف دوره بعد، قابل رویت است و به مشترک نشان می‌دهد در صورت کنترل مصرف، ضمن حذف جرایم پر مصرفی، امکان بهره‌مندی از تعرفه برق امید را دارد.

وی بخش پنجم را نمایانگر رتبه مصرفی مشترک در سطح شهر و در مقایسه با سایر مشترکان ذکر کرد که نشان می‌دهد چه تعداد مشترک کمتر از انشعاب برق آن قبض مصرف می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر افزود: در بخش بعدی میزان پاداش یا هزینه عدم رعایت الگوی مصرف مشترک به همراه مبلغ قبض و مهلت پرداخت درج شده و علاوه بر آن وضعیت ولتاژ برق مشترک در زمان قرائت کنتور که به صورت مکانیزه برداشت شده، درج شده است. این امکان با توجه به امکانات اندازه‌گیری، فعلا مربوط به مناطق شهری است و در قالب یک برنامه حداکثر 4 ساله در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

یاقوتی از درج نمودار بصری در بخش هفتم خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی افزایش یا کاهش مصرف برق مشترک نسبت به دوره مشابه سال قبل را اعلام می‌کند و در بخش بعدی ابزارهای جدید افزایش کیفیت خدمات برق مانند سامانه «برق من» یا لینک مربوط به خدمات غیرحضوری و... معرفی می‌شود. وی با اشاره به درج محتوای آموزشی با عنوان «بیشتر بدانیم بهتر مصرف کنیم» در بخش نهم، از معرفی ویژگی‌ها و نحوه استفاده صحیح از لوازم برقی پرمصرف در این بخش خبر داد و بخش پایانی قبض جدید برق را حاوی تصویر و مشخصات مامور قرائت کنتور و تاریخ مراجعه بعدی ذکر کرد. یاقوتی قبض جدید را حاوی اطلاعات دینامیکی ذکر کرد که به‌طور آزمایشی و برای مدت 6 ماه به اجرا درآمده و اصلاحات لازم بر اساس دیدگاه مشترکان در آن لحاظ خواهد شد.

عناوین برگزیده
علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد
توضیحات مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره حواشی مجمع بیمه ملت:

علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد