تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۵۱۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی:

سازمان امور مالیاتی، صادرات استان اصفهان را تحت‌الشعاع قرار داده است

می متالز - عضو هیأت رئیسه مجلس از پیگیری تخلف سازمان امور مالیاتی در عدم مسترد کردن مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اصفهانی خبر داد.
سازمان امور مالیاتی، صادرات استان اصفهان را تحت‌الشعاع قرار داده است

سیدناصر موسوی لارگانی

به گزارش می متالز، سید ناصر موسوی لارگانی، با تأکید بر اینکه قانون فصل الخطاب همه امور است، گفت: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره قانون را فصل الخطاب دانسته اند اما متأسفانه طی سال های گذشته نه فقط در دولت فعلی بلکه در دولت نهم و دهم نیز شاهد فرار از اجرای قوانین و برخورد سلیقه ای با آن بوده ایم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق نص صریح قانون، سازمان امور مالیاتی موظف است در صورت انجام تعهد ارزی بعد از صادرات، مالیات بر ارزش افزوده را مسترد کند، اظهار داشت: طبق قانون صادرات معاف از مالیات است اما برای اینکه جلوی برخی تخلفات گرفته شود می گویند اول مالیات پرداخت شود سپس در صورت اجرای تعهدات ارزی، این مالیات به صادرکننده مسترد شود.

وی در ادامه با ابراز تأسف از انتخاب اصفهان به عنوان پایلوت این موضوع که باعث خروج سرمایه از آن شده است، یادآور شد: به خاطر این بخشنامه سازمان امور مالیاتی، بسیاری از صادرکنندگان دچار مشکل شده و سرمایه در گردش ندارند چرا که از سال 97 تا کنون این استردادی ها به آنها عودت داده نشده و موجب قفل شدن نقدینگی آنها شده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: از آنجایی که این اقدام سازمان امور مالیاتی صحیح نیست و باعث شده صادرکنندگان اصفهانی در شرایطی که فروش نفت نیز تحریم است نتوانند به امر صادرات بپردازند، مجلس در آینده نزدیک و در صورت تعیین تکلیف نشدن این موضوع از سوی سازمان امور مالیاتی، اعمال ماده 234 آیین نامه را در مورد تخلفات این سازمان و تمرد از اجرای قوانین پیگیری و مراتب را به قوه قضائیه اطلاع می دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان باید پای درد دل صادرکنندگان اصفهانی بنشینند و با این بخشنامه ها در حق آنها اجحاف نکنند.

عناوین برگزیده