تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۵۱۸۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گاز کارخانه سیمان قیرو کارزین قطع نشده است

می متالز - فرماندار قیر و کارزین اعلام کرد که برخلاف گفته های مدیران کارخانه سیمان قیر و کارزین، گاز این مجموعه به دلیل بدهی قطع نشده است.
گاز کارخانه سیمان قیرو کارزین قطع نشده است

به گزارش می متالز، پس از مطرح شدن تعطیلی کارخانه سیمان قیر و کارزین توسط خبرگزاری مهر و مطرح شدن این شایعه که این کارخانه به علت قطعی گاز تعطیل شده و ٢۵٠ نفر از کارکنان این کارخانه بیکار شده‌اند اما اکنون مسوولان محلی می‌گویند که قطعی گازی در این واحد صنعتی صورت نگرفته است.

علی محمد کریمی فرماندار قیر و کارزین گفت: در نامه‌ای که در تاریخ ٢٣ آذر ماه رئیس شرکت گاز استان فارس به معاون اقتصادی استاندار زده است میزان بدهی تمامی کارخانه‌های صنعتی استان فارس از جمله کارخانه سیمان، آورده شده و درخواست شده تا مطالبات این کارخانه‌ها به شرکت گاز پرداخت شود.

وی در خصوص میزان بدهی این کارخانه به شرکت گاز نیز بیان کرد: بر اساس این نامه میزان بدهی این کارخانه صنعتی به شرکت گاز استان یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان تا تاریخ ٣٠ آبان ماه برآورد شده و اکنون این میزان بدهی به بیش از دو میلیارد تومان رسیده است.

فرماندار قیر و کارزین در خصوص شایعه تعطیلی این کارخانه نیز بیان کرد: مطرح کردن این موضوع که این کارخانه صنعتی به علت قطع گاز تعطیل شده باشد اصلاً صحیح نیست و تاکنون قطعی گاز در این کارخانه صورت نگرفته است.

ناصر احمدپور رئیس اداره گاز قیر و کارزین نیز توسط فرماندار به این گفت و گوی تلفنی اضافه شد و در خصوص تعطیلی این کارخانه گفت: با توجه به مطالبات معوق این کارخانه صنعتی شرکت گاز هنوز مبادرت به قطعی گاز این شرکت نکرده است کما اینکه مطالبات شرکت گاز از این واحد اقتصادی بیش از دو میلیارد تومان است.

احمد پور افزود: شکرت سیمان سپهر قیر و کارزین در نامه‌ای که به اداره گاز ارسال کرده نسبت به ارائه این پیشنهاد که در راستای کمک به شرکت گاز در تأمین گاز مورد نیاز منطقه این آمادگی در مجموعه وجود دارد که نسبت به تعطیلی این کارخانه اقدام کنند.

وی افزود: این در حالی است که شرکت گاز قیر و کارزین در تلاش بود تا شرایطی را برای این کارخانه محیا کنند تا با کاهش مصرف نسبت به ادامه فعالیت اقدام کند اما طی چند وقت اخیر این کارخانه نه تنها کاهش مصرف نداد بلکه نسبت به افزایش مصرف نیز اقدام کرد.

گفتنی است کارخانه‌های سیمان بایستی به صورت دوگانه سوز فعالیت کرده و در فصول سرد سال در راستای تداوم تولید خود با استفاده از گاز مازوت اقدام به فعالیت کنند.

عناوین برگزیده