تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۵۲۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا با ۰.۰۲ درصد رشد به ۱۸۹۸ دلار رسید

می متالز - قیمت جهانی هر انس طلا، امروز (جمعه 12 دی ماه) به دلیل وضعیت آشفته اقتصادی جهانی و اقدامات محرک اقتصادی بی‌سابقه دولت‌ها جهت کاستن از تبعات منفی بحران کرونا افزایش قیمت همراه بود و به 1898دلار و 67 سنت رسید.
قیمت جهانی طلا با ۰.۰۲ درصد رشد به ۱۸۹۸ دلار رسید

به گزارش می متالز، درحالی‌که افت ارزش دلار ادامه دارد قیمت طلا روز پنجشنبه شاهد افزایش بود و به دلیل وضعیت آشفته اقتصادی جهانی و اقدامات محرک اقتصادی بی‌سابقه دولت‌ها جهت کاستن از تبعات منفی بحران کرونا بهترین عملکرد سالانه خود در طی یک دهه گذشته را تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز پنج‌شنبه با ۰.۰۲ درصد رشد به ۱۸۹۸ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز پنجشنبه نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۸۹۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.
قیمت طلا در سال گذشته میلادی شاهد افزایش ۲۵ درصدی بود. در این سال بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان به‌منظور مقابله با تبعات منفی اقتصادی شیوع کرونا اقدام به ارائه بسته‌های محرک اقتصادی بی‌سابقه‌ای کردند که این اقدامات سبب رشد نرخ تورم، بی‌ثباتی ارزی و درنهایت رشد قیمت طلا شد.
تای وونگ تحلیلگر بازار فلزات گران‌بها در موسسه بی ام او گفت، فدرال رزرو آمریکا تا سال ۲۰۲۰ میلادی همچنان سیاست پولی انبساطی خود را تداوم خواهد بخشید و روی کار آمدن حزب دموکرات سبب تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد آمریکا خواهد شد.
وی افزود: «بر این اساس، ارزش دلار به‌شدت کاهش‌یافته و نمی‌توان انتظارترمیم قابل‌توجهی را داشت و این به نفع بازار طلاست… اما اگر واکسن کرونا واقعاً مؤثر باشد و همه‌گیری تا فصل تابستان مهار شود، این مسئله سبب محدود شدن روند افزایشی قیمت طلا خواهد شد».
قیمت نقره امسال رشدی قوی‌تر از طلا داشت و با ثبت جهش حدوداً ۴۸ درصدی بهترین عملکرد سالانه از ۲۰۱۰ تاکنون را به ثبت رساند.

عناوین برگزیده