تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۵۲۲۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
فتاح در بازدید از کارخانه فولاد کاوه اروند خبر داد:

راه اندازی خط تولید ۱۲۰ هزار تنی فولاد در حاشیه خرمشهر توسط بنیاد مستضعفان

می متالز - رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به خوزستان و بازدید از کارخانه فولاد اروند در حاشیه خرمشهر، گفت: با سرمایه گذاری ارزی ۱۰ میلیون یورویی بنیاد مستضعفان، خط تولید مفتول در این کارخانه تا پایان سال راه اندازی و توان تولید این کارخانه به ۶۰۰ هزار تن میلگرد و مفتول خواهد رسید.
راه اندازی خط تولید ۱۲۰ هزار تنی فولاد در حاشیه خرمشهر توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش می متالز، سید پرویز فتاح در بازدید از کارخانه فولاد اروند در حاشیه خرمشهر، با اعلام خبر راه اندازی خط تولید مفتول در این کارخانه تا پایان سال اظهار کرد: بنیاد مستضعفان با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در منطقه خواف استان خراسان رضوی، اولین فاز کنسانتره را راه اندازی کرده و در همان منطقه نیز گندله سازی احداث می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه گندله تولید شده در خراسان رضوی توسط بنیاد مستضعفان به کارخانه فولاد کاوه در هرمزگان منتقل می شود افزود: شرکت فولاد کاوه در بندرعباس، ظرفیتی معادل 2 میلیون و 400 هزار تن شمش و بیلت دارد و کارخانه اروند در این منطقه نیز ظرفیت تولید 480 هزار تن میلگرد دارد.

وی گفت: علی رغم ظرفیت تولید میلگرد در کارخانه فولاد اروند، این کارخانه تا امروز ظرفیت تولید مفتول را نداشت که با سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی بنیاد مستضعفان، این کارخانه توان تولید 120 هزار تن مفتول را تا پایان سال خواهد داشت.

فتاح گفت: بر همین اساس تا پایان سال ظرفیت تولید در کارخانه فولاد اروند به بیش از 600 هزار تن می رسد.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، کارخانه فولاد اروند این امکان را دارد تا در زمین فعلی خود، ظرفیتی معادل ظرفیت موجود را ایجاد کند و توان تولید در این کارخانه به یک میلیون و 200 هزار تن برسد.

عناوین برگزیده