تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۰
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۱۵۲۳۵۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مسیر رقابتی‌شدن صنعت خودرو

می متالز - دبیر انجمن خودروسازان معتقد است با توجه بیشتر به خودروسازان کوچک خصوصی فعال در کشور این خودروسازان می‌توانند سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند و به نوعی این صنعت رقابتی شده تا علاوه بر کاهش قیمت، داخلی‌سازی ارتقا پیدا کند. نعمت‌بخش بیان کرد: انجمن خودروسازان ایران ۲۶ عضو دارد که در بخش خودروهای سواری، شرکت‌هایی نظیر کرمان‌خودرو، مدیران‌خودرو و گروه بهمن همچون ایران‌خودرو و سایپا یک عضو آن به شمار می‌روند.
مسیر رقابتی‌شدن صنعت خودرو

به گزارش می متالز، این مقام صنفی ادامه ‌داد: همچنین دو شرکت بزرگ یاد شده هیچ‌گاه قیمت محصولات خود را آنقدر پایین نیاورده‌اند که سایر رقبا کنار زده شوند. دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه هیچ‌کس جلوی رشد و پیشرفت این شرکت‌ها را نگرفته، تصریح‌کرد: ایران‌خودرو و سایپا نه تنها تاکنون امتیاز ویژه‌ای نیز دریافت نکرده‌اند، بلکه شاهدیم اکثر محصولات آنها مشمول قیمت‌گذاری دستوری از سوی شورای رقابت می‌شود. وی اضافه‌کرد: این موضوع زیان آنها را نیز به دنبال داشته، به‌طور نمونه در ۶ ماه نخست امسال ایران خودرو ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان داده که از سامانه کدال قابل رویت است. نعمت‌بخش با اشاره به سخنان اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در رفع انحصار از خودروسازی خاطرنشان‌ کرد: به نظر می‌رسد قصد آقای وزیر فعال‌کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی باشد. این مقام صنفی استفاده از گزینه واردات به منظور تعادل‌بخشی به بازار و اقدامی انحصارشکنانه را به دلیل ارزبری بالای آن در شرایط فعلی اقتصادی کشور منتفی دانست، اما در عین حال تاکید کرد: این انجمن موافق جلوگیری از واردات خودرو نیست.

عناوین برگزیده