تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۵۲۴۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

قطع گاز ۶۴ کارخانه تولید سیمان

می متالز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش تعداد کارخانه‌هایی که گاز آنها قطع شده به 64 کارخانه خبر داد.
قطع گاز ۶۴ کارخانه تولید سیمان

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان در مورد مشکل قطع گاز در کارخانه‌های تولید سیمان گفت: ۲۳ آبان امسال به علت افت فشار گاز و گازرسانی برای مصارف خانگی، گاز بسیاری از کارخانه‌های سیمان را قطع کردند. این موضوع موجب وارد شدن شوک به کارخانه‌ها و کاهش تولید شد که صدمات مالی زیادی به کارخانه‌های سیمان وارد کرده است.

وی در ادامه افزود: هرسال با پیش‌بینی قطع گاز گفته می‌شد که کارخانه‌های سیمان با هماهنگی وزارت نفت، ذخیره‌سازی سوخت دوم که همان مازوت است را انجام دهند که امسال اجازه این کار را ندادند و اعلام کردند هنگام قطع گاز، مازوت را خواهند داد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: امسال هم قیمت مازوت نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شد که نسبت به گاز افزایش چشمگیری داشت و فشار زیادی به کارخانه‌ها وارد شد. البته قیمت مازوت با هزینه حمل، سه و نیم برابر قیمت گاز شده که اثر این موضوع روی قیمت تمام‌شده بسیار محسوس است.

شیخان در مورد تعطیلی بعضی از کارخانه‌ها به علت مشکل گاز گفت: با این وضعیت بسیاری از کارخانه‌ها توان تولید خود را از دست دادند و به سمت تعطیلی رفتند. در هر استانی بعضی از کارخانه‌ها توانستند مازوت یارانه‌ای دریافت کنند؛ در حال حاضر مازوت یارانه‌ای ۳۰۰ تومان و گاز ۱۱۹ تومان است. در بعضی مناطق حتی ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومان هم به خاطر هزینه حمل بالا می‌رود.

وی همچنین افزود: به‌تازگی تعداد کارخانجاتی که گاز آن‌ها قطع‌شده افزایش پیداکرده است. از ۷۷ کارخانه تولید سیمان، ۳ کارخانه از ابتدا مازوت‌سوز بودند. از بین ۷۴ کارخانه گازسوز، گاز حدود ۶۴ کارخانه قطع‌شده است.

عناوین برگزیده