تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۵۲۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

بازارگردانان و گرداندن بازار ...

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بازیگردانی با اردرهای الکی و بساط سنگ پا فروشی حوالی ملاصدرا و...
بازارگردانان و گرداندن بازار ...

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، امروز هم بورس تهران نا نداشت! صد‌ها به اصطلاح بازارگردان و در واقع بازیگردان، بازار را سر انگشت چرخاندند و در نهایت شاخص کل چند پله‌ای تکان خورد اما؛ آنچه عجیب خودنمایی می‌کند، تخلفاتی است که بسیاری از فعالان بازار می‌بینند و آنان که باید ببینند، نمی‌بینند! اردرگذاری‌های الکی برای پایین کشیدن قیمت سهم و خرید در منفی ۵، حداقل شاهکار این بزرگواران است! حالا بماند که بعضی هایشان هم معلوم نیست چطور بازارگردانی ده‌ها نماد را پذیرفته اند، ولی حتی در یکی خوب عمل نمی‌کنند!

 

بهارستان آچمز شد

گویا اهالی پاستور، ساکنان بهارستان را آچمز کرده اند! بزرگواران دلار ۴۲۰۰ تومانی را به دلار ۱۷۵۰۰ تومانی تغییر داده‌اند و از این محل ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهند داشت؛ حذف دلاری که جز مفسده و رانت، ثمری نداشت، اتفاق خوبی است و اصلا هم نگران تورم ناشی از ۴برابر شدن ارز دولتی نباشید که یارانه می‌گیرید.

حالا اگر برای این یارانه، اسم جدید سراغ دارید، اعلام کنید. فقط مانده ایم آن‌ها که تا دیروز به بهانه تولید واکسن کرونا و حذف ارز دولتی، برای دارویی‌ها سر و دست می‌شکستند، چرا امروز پا پس کشیدند‌...

 

دلواپسی برای یک هزینه ناقابل

بعضی‌ها اظهار دلواپسی کرده اند که چرا بانک لاکچری ساز در عرض ۴.۵ سال، ۴۲۱ میلیارد تومان خرج تبلیغات کرده؟ باید به دوستان گفت بیخود جوش نزنید که این هزینه در برابر زیان ۱۸ هزار میلیارد تومانی این بانک در همین مدت اصلا قابلی ندارد که برایش نگران باشیم.

 

پیشنهادی برای همشهریان جومونگ

گویا آقایان پیشنهاد داده اند به جای ۸.۵ میلیارد دلاری که در دیار جومونگ بلوکه شده، کالا وارد کنند. امیدواریم فقط سنگ پا وارد نکنند که این روز‌ها نوع مرغوبش را دست فروشان حوالی ملاصدرا فراوان دارند.

 

آنفارکتوس شیطان در صف خرید

و، اما خبر خوب پایانی اینکه برای شاد کردن مردم، برخی تولیدکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هم تبانی کرده و قیمت روی کالا را بالاتر از قیمت واقعی درج می‌کنند، بعد حراج راه انداخته و چند درصد پایین‌تر می‌فروشند تا دل تان شاد شود! البته شیطان هم انگار خودش در صف خرید زنبیل به دست بوده که با شنیدن این خبر از شدت مسرت، آنفارکتوس کرده!

عناوین برگزیده