تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۵۲۸۰۸
سرویس خبر : انرژی

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه خط انتقال گاز صنایع زرند

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که فاز نخست پروژه خط لوله انتقال گاز صنایع زرند به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از فاز نخست پروژه خط انتقال گاز صنایع زرند

به گزارش می متالز، بهرام صلواتی در این باره گفت: گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی از برنامه‌های کلان دولت همسو با توسعه اشتغال، جهش تولید و رونق کسب و کار است که تحقق این مهم، سبب جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های تولید و بهره‌وری بیشتر صنایع می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه­‌های دولت و وزارت نفت برای گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها، پروژه خط انتقال گاز اختصاصی ۳۰ اینچ صنایع زرند به طول حدود ۷۷ کیلومتر پس از مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد: اهداف اصلی پروژه شامل گازرسانی به صنایع فولاد و نیروگاه برق، همچنین تقویت خطوط  لوله ۱۲ اینچ گازدار موجود کرمان – زرند و در ادامه پروژه گازرسانی به نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی زرند و کارخانه فولاد و صنایع منطقه زرند است.

صلواتی با بیان اینکه پس از تامین کالای مورد نیاز پروژه، عملیات اجرایی آن آغاز شد، اظهار کرد: اجرای پروژه در نزدیکی و مسیر خط لوله گازدار ۱۲ اینچ موجود، مشکلات تحصیل اراضی به دلیل قرارگیری مسیر در حاشیه شهر کرمان و عبور از اراضی ملی، کشاورزی و به ویژه مناطق نظامی، معادن و نیز نزدیکی با جاده کمربندی و قطع عرضی جاده­‌ها، امری بسیار دشوار بود که با تلاش همکاران صنعت گاز، فاز اول پروژه به همه اهدافش رسید و تزریق گاز با موفقیت انجام شد.

وی گفت: با توجه به الزام تأمین مصالح از تولیدکنندگان داخلی برای حمایت از تولید و صنعت داخلی، شیرآلات و تاسیسات و اقلام اتصالی، تجهیزات حفاظت کاتدیک و دیگر مواد از تولیدکنندگان داخلی تأمین شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز همچنین درباره روند اجرای فاز دوم این پروژه یادآور شد: اجرای فاز دوم پروژه از محل انشعاب کارخانه فولاد بوتیا تا صنایع زرند و CGS کارخانه فولاد زرند به طول حدود ۳۷ کیلومتر پیش‌بینی شده که با توجه به تکمیل طراحی مربوطه در نزدیکی برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اجرایی است.

عناوین برگزیده