تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۵۲۹۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در سال جهش تولید

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد خام در فولاد مبارکه اصفهان

می متالز - در سال جهش تولید، تولید فولاد خام در فولاد مبارکه با افزایش ۱۱ درصدی به حدود پنج و نیم میلیون تن رسید.
رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد خام در فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش می متالز، مدیرعامل گروه صنعتی فولاد مبارکه گفت: در ۹ ماه گذشته با تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه سالانه و با ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، پنج میلیون و ۴۵۶ هزار تن فولادخام در این شرکت تولید شد.
حمیدرضا عظیمیان افزود: همچنین در این مدت با تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه و با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج میلیون و ۸۷۳ هزار تن آهن اسفنجی در این مجتمع تولید شد که در نوع خود یک حدنصاب ارزشمند محسوب می‌شود.
وی به افزایش ۱۰ درصدی تولید در واحد گنــدله‌سازی مجتمع فولاد مبارکه هم اشاره کرد و گفت :  در ۹ ماه گذشته پنج میلیون و ۵۹۸ هزار تن گندله تولید شد.
عظیمیان با اشاره به عملکرد ناحیه نورد گرم مجتمع گفت: با ثبت تولید ۳ میلیون و ۸۵۹ هزار تن در ۹ ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود دو درصد بیشتر از برنامه تولید کرده‌ایم.
مدیرعامل گروه صنعتی فولاد مبارکه در ادامه عملکرد ناحیه نورد سرد را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود : کارکنان این ناحیه در این مدت  به تولید یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن و یک درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافتند.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در ماه گذشته فروش شرکت از مرز ۵۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد گفت: این اعداد در شرایطی است که شرکت فولاد مبارکه در تحریم به سر می‌برد و برای بازار سرمایه، سهام‌داران شرکت بسیار امیدوارکننده است.
شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق تخت فولادی در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی با تولید سالانه بیش از هفت میلیون تن فولاد خام دارای سهم ۵۱ درصدی در تولید کشور و اشتغال حدود ۳۵۱ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

عناوین برگزیده