تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۵۲۹۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مکث در روند صعودی طلای جهانی با توقف افت دلار

می متالز - روند صعودی قیمت جهانی طلا پس از فتح بلندترین قله قیمتی خود در هشت هفته اخیر، با اندکی کاهش مواجه شد. کاهشی که دلیل اصلی آن توقف افت ارزش دلار بود.
مکث در روند صعودی طلای جهانی با توقف افت دلار

به گزارش می متالز، قیمت طلا پس‌ازاین که روز گذشته به بالاترین حد در هشت هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز سه‌شنبه در پی توقف افت ارزش دلار، اندکی کاهش یافت.

به گزارش رویترز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۳۸ دلار و ۱۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۱ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲.۷ درصد افزایش، در ۱۹۴۶ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس دراین‌باره گفت: دلار که به پایین‌ترین رکورد دو سال اخیر نزول کرده بود، شب گذشته اندکی بهبود یافت و این موضوع روی قیمت معاملات طلا تأثیر گذاشته است. صعود طلا در روز دوشنبه عمدتاً تحت تأثیر پیش‌بینی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنا بود بنابراین روز جاری اندکی سوگیری در بازار مشاهده می‌شود.

قیمت طلا روز دوشنبه تحت تأثیر نزول ارزش دلار به پایین‌ترین سطح از آوریل سال ۲۰۱۸ تاکنون حداکثر ۲.۵ درصد صعود کرده بود اما از آن زمان ارز آمریکا بهبود پیدا کرده است.

انتخابات در جورجیا مشخص خواهد کرد کدام حزب اکثریت کرسی‌های سنا را در دست خواهد داشت. پیروزی دموکرات‌ها برای جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پیشبرد سیاست‌هایی مانند افزایش تدابیر محرک مالی را راحت‌تر خواهد کرد.

دراین‌بین انگلیس برای مهار افزایش شیوع موارد ابتلا به کووید ۱۹ وارد قرنطینه ملی جدیدی شد و نیویورک نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا که نخستین بار در انگلیس شناسایی شد را گزارش کرد.

فعالان بازار اکنون منتظر گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود این گزارش نشان دهد با ادامه تلاش برای بهبود اقتصادی، سیاست‌های این بانک مرکزی تسهیلی خواهد ماند.

به گفته یانگ، با توجه به‌شتاب گرفتن بحران ویروس کرونا در آمریکا، بانک مرکزی این کشور احتمالاً به تدابیر محرک پولی بیشتر و تمدید مدت اجرای نرخ‌های بهره فوق‌العاده اندک اشاره خواهد کرد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است و از اقدامات محرک مالی و پولی گسترده برای مقابله با پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹ سود می‌برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۰۶۳ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۲۳۶۰ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

عناوین برگزیده