تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۱۵۳۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۱۱۸۰ شغل جدید با اتمام طرح ذوب‌آهن سقز/ سرمایه‌گذاری ۱۷۴ میلیون یورویی در این طرح

می متالز - مدیرعامل کارخانه ذوب آهن سقز گفت: اتمام کارخانه ذوب آهن سقز باعث اشتغال‌زایی برای 1180 نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم خواهد شد.
ایجاد ۱۱۸۰ شغل جدید با اتمام طرح ذوب‌آهن سقز/ سرمایه‌گذاری ۱۷۴ میلیون یورویی در این طرح

به گزارش می متالز، بهرام محمدیان‌شمالی در جریان بازدید استاندار کردستان از کارخانه ذوب آهن شهرستان سقز با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۷۴ میلیون یورویی توسط بخش خصوصی، خواستار حمایت اداره‌های صمت، شرکت گاز و محیط زیست برای تسریع در اتمام این طرح شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح حجم زیادی شن و ماسه و گاز مصرفی روزانه نیازمندیم خواستار تسهیل‌گیری ادارات استانی شد.

محمدیان‌شمالی عنوان کرد: ظرفیت تولید سالانه این کارخانه یک و نیم میلیون تُن آهن اسفنجی است.

وی همچنین اظهار داشت: با اتمام و راه‌اندازی این پروژه از خام‌فروشی معادن سنگ آهن شهرستان و حتی استان کردستان خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن سقز گفت: این طرح هم اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 18 ماه آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اتمام کارخانه ذوب آهن سقز  باعث اشتغال‌زایی برای 1180 نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم خواهد شد.

استاندار کردستان هم در این بازدید گفت: عملیات ساخت کارخانه ذوب آهن سقز که متوقف شده بود، با تلاش دولت و همت سرمایه‌گذار، دوباره شروع به کار کرد و امیدواریم بنا به وعده آنها در وقت مقرر به بهره‌برداری برسد.

بهمن مرادنیا، از سرمایه‌گذار خواست تا در اخذ مجوزهای لازم تسریع و مدیران کل هم در صدور مجوزهای لازم تسریع کنند.

کامیل کریمیان، فرماندار سقز هم، همت سرمایه‌گذار را برای راه‌اندازی این طرح بزرگ شهرستان را ستود و خواستار تسهیل‌گری مدیران کل برای رفع مشکلات سرمایه‌گذار شد.

بهزاد رحیمی، وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه، کولبری زاییده عدم سرمایه‌گذاری در منطقه است، حمایت استاندار از سرمایه‌گذاران را ستود و بر جذب نیروهای بومی در این کارخانه تصریح کرد.

محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صمت استان، اتمام این پروژه را در تکمیل زنجیره فولاد کردستان، جلوگیری از خام‌فروشی معادن و حفظ سرمایه‌گذاران مهم برشمرد.

فریبا رضایی، مدیرکل محیط زیست و احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز هم از سرمایه‌گذار خواست مجوزهای لازم را دریافت کند.

همچنین در سفر یک روزه استاندار کردستان به سقز، ساختمان فرمانداری ویژه سقز به بهره‌برداری رسید.

فرماندار ویژه سقز در آیین افتتاح این طرح گفت: عملیات احداث این ساختمان از ۱۱ سال قبل شروع و تا پارسال متوقف شده بود که با همت و پیگیری‌های استاندار کردستان سال گذشته اعتبار ساخت آن تامین شد.

کامیل کریمیان اضافه کرد: ساختمان جدید فرمانداری ویژه سقز در سه هزار و ۳۰۰ متر زیربنا و در سه طبقه ساخته شده است.

استاندار کردستان همچنین از طرح فرودگاه سقز بازدید و ضن انتقاد از پیمانکار باند، خطاب به پیمانکار جاده جایگزین و پایانه مسافربری خواستار تسریع در اتمام این طرح شد.

مرادنیا همچنین با حضور در محل ساختمان سد چراغ ویس با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت برای اتمام این طرح، آبگیری آن و طرح آبرسانی به سقز از سد بر تسریع در جانمایی سایت جدید روستای میرده توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل بنیاد مسکن کردستان و فرمانداری تاکید کرد.

عناوین برگزیده