تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۰۲۸۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

اجرای طرح زنجیره فولاد کردستان حوزه اشتغال را متحول می‌کند/ لزوم جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح زنجیره فولاد کردستان از بزرگترین طرح‌های صنعتی استان پس از انقلاب است که می‌تواند معضل اشتغال و بیکاری را متحول کند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زندیان در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان، اظهار کرد: کردستان اگر وارد چرخه فولاد شود می‌تواند تحول بزرگی را در بخش صنعت استان ایجاد کند و به طبع آن حوزه اشتغال پویا و بسیاری از مشکلات بیکاری کردستان مرتفع می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف بودجه‌ای برای عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تحقق آن بتوان روند توسعه استان را تسریع بخشید.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که می‌تواند در بحث اشتغال و بیکاری موثر باشد، رونق دادن به بخش کشاورزی استان است که متاسفانه هنوز هم بسیاری از بهره‌برداران این حوزه به صورت سنتی و دیمی کار زراعت را انجام می‌دهند.

زندیان یادآور شد: همین امر باعث شده که رونق در بخش کشاورزی در کردستان آنگونه که باید وجود نداشته باشد و شاهد مهاجرت روستانشینان به شهر‌ها و شکل‌گیری پدیده حاشیه‌نشینی در شهر‌ها شود.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم حوزه کشاورزی در استان را توسعه و گسترش دهیم دیگر شاهد کاهش جمعیت روستایی نخواهیم بود و حتی ممکن است با پدیده مهاجرت معکوس مواجه شویم.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مشکلات استان که به نوعی مانع توسعه کردستان است کمبود آب شرب و کمبود آب در حوزه کشاورزی است، علیرغم اینکه ۱۳ میلیارد مترمکعب حجم آب موجود در کردستان است و امیدواریم در آینده این مشکلات رفع شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده