تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۱۵۴۲۸۹
سرویس خبر : انرژی

جمع آوری بیش از ۱۰۰۰ مرکز غیرمجاز تولید رمز ارز/طرح تعدیل روشنایی معابر ادامه دارد

می متالز - سخنگوی صنعت برق در ادامه با بیان اینکه میزان خاموشی‌ها نسبت به انرژی روزانه عدد ناچیز و در حد 1.5 درصد بود، تصریح کرد: خاموشی‌ها به جهت اینکه برق در زندگی مردم اولویت دارد، نیاز بیمارستان‌ها و آموزش مجازی دانش آموزان و دانشجویان بسیار تاثیرگذار است.
جمع آوری بیش از ۱۰۰۰ مرکز غیرمجاز تولید رمز ارز/طرح تعدیل روشنایی معابر ادامه دارد

به گزارش می متالز، مصطفی رجبی مشهدی در سومین دور مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر و اصلاح انشعابات گفت: در حال بیش از ۹۰ درصد تولید برق کشور توسط نیروگاه‌های برق حرارتی صورت می گیرد و خوشبختانه در منابع انرژی اولیه در بخش نیروگاهی تنوع داریم نیروگاههای برق آبی ، اتمی و تجدید پذیر از جمله منابع ما برای تولید برق هستند .

وی افزود: در حال حاضر ۸۵۰ مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاهی در بخش تجدید پذیر داریم که ۴۰۰ مگاوات در زمان پیک تولید برق دارند البته نیروگاههای دیزلی نیز در اختیار صنایع قرار دارند که در زمان پیک تولید برق داشته و به مصرف خودشان می رسانند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با بیان اینکه میزان خاموشی‌ها نسبت به انرژی روزانه عدد ناچیز و در حد ۱.۵ درصد بود، تصریح کرد: خاموشی‌ها به جهت اینکه برق در زندگی مردم اولویت دارد، نیاز بیمارستان‌ها و آموزش مجازی دانش آموزان و دانشجویان بسیار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در اولویت اول برق خانگی و تجاری و مراکز حساس را تامین کنیم.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: از روز گذشته شبکه شرایط پایداری دارد و ما خاموشی اعمال نکردیم و با مصارف غیر ضروری برخورد جدی صورت گرفته و این روال ادامه خواهد داشت.

وی وزارت ورزش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مسکن از جمله دستگاه‌های پرمصرفی عنوان کرد که اعمال خاموشی شدند.

سخنگوی صنعت برق همچنین به طرح تعدیل روشنایی معابر اشاره و خاطرنشان‌ کرد: این طرح با هدف تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس ادامه خواهد یافت، گرچه ممکن است موجب ایجاد ناراحتی برای مردم شود.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۶۲۲ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز جمع آوری شده گفت: این تعداد مرکز غیر مجاز حدود ۲۶۰ مگاوات مصرف برق را به خود اختصاص داده بودند.

عناوین برگزیده