تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۵۴۴۲۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد داد؛

ضرورت ورود طرح‌های فناورانه اکتشاف و شناسایی معدن به مجلس

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می شود که طرح‌های حوزه معدن برای بهره‌برداری به کمیسیون مجلس ارائه شوند.
ضرورت ورود طرح‌های فناورانه اکتشاف و شناسایی معدن به مجلس

به گزارش می متالز، الله‌وردی دهقانی در پانزدهمین رویداد جذب سرمایه حوزه معدن که به صورت آنلاین در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور معدنی دنیا است و این در حالی است که متأسفانه ایران در زمینه تولید، اکتشاف و استفاده از مواد معدنی جزو ۱۰ کشور دنیا نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینک؛ استخراج و شناسایی معادن در کشور با روش‌های مناسبی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: استخراج و بهره‌برداری از مواد معدنی به روش‌های سنتی است که این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ همچنین از سوی دیگر قوانین دست و پا گیری در این حوزه وجود دارد که ما درصدد اصلاح این قوانین هستیم.

دهقانی با بیان اینکه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اقدام به بازنگری و اصلاح این قوانین کردیم.

وی اضافه کرد: معادن متوسط به بالا معمولاً در مناطق محروم قرار دارند، از این رو در صدد هستیم که صنایع پایین دستی معادن به افرادی که فنی هستند واگذار شود تا به این واسطه شاهد توانمندسازی نیروی انسانی و شکوفا شدن معادن باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین نسبت به شفاف سازی فعالیت‌های سازمان‌های مرتبط با حوزه معدن اقدام خواهد شد تا فعالیت معدنکاران تسهیل شود.

دهقانی با بیان پیشنهادی گفت: می‌بایست این طرح‌های نوآورانه در حوزه معدن به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود تا ما با نشست‌هایی که با فعالان و انجمن معدن کشور برگزار می‌کنیم، این طرح‌ها را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: به این واسطه از این فناوری‌های به‌روز در این حوزه استفاده خواهد شد.

عناوین برگزیده