تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۵۶۴۷۶

تغییر ایستگاه پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد در مرکز استان

می متالز - معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط مشاور پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد، جانمایی برای احداث ایستگاه مرکز استان در منطقه رحمتیه شهرکرد در اراضی موسوم به میدان تیر شهرکرد که هم‌اکنون در تصرف سپاه قمربنی‌هاشم(ع) است، انجام شد.
تغییر ایستگاه پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد در مرکز استان

به گزارش می متالز، الله‌کرم نصیری دوم بهمن‌ماه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در احداث ایستگاه پروژه راه‌آهن  مبارکه - سفیددشت به شهرکرد در میدان قمربنی‌هاشم شهرکرد، اظهار کرد: برای تملک اراضی این منطقه یکسری مشکلات اجتماعی ایجاد شد، بنابراین تصمیم به جابجایی ایستگاه راه‌آهن گرفتیم.

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مشاور اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد چند مکان را برای احداث ایستگاه راه‌آهن در مرکز استان پیشنهاد داد، طبق بررسی‌های صورت گرفته، جانمایی جدید برای احداث ایستگاه در منطقه رحمتیه شهرکرد در اراضی موسوم به میدان تیر شهرکرد که هم‌اکنون در تصرف سپاه قمربنی‌هاشم(ع) است، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تغییر ایستگاه راه‌آهن  مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در مرکز شهرکرد بار مالی به پروژه تحمیل نمی‌کند، گفت: دسترسی به ایستگاه راه‌آهن باتوجه به اینکه در محدوده شهر شهرکرد قرار دارد نیز آسان است.

نصیری تاکید کرد: قبل از عملیات اجرایی این بخش از پروژه باید تمامی موانع برای تملک اراضی برداشته شود، زیرا دیگر فرصت چندانی برای اجرای این پروژه نداریم و باید این کار تسریع شود، سند اراضی موسوم به میدان تیر در تملک اداره‌کل راه شهرسازی است و این اداره‌کل باید اراضی جایگزین به سپاه قمربنی‌هاشم برای انجام امورات واگذار کند.

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مخاطره‌آمیز شناخته شدن اجرای عملیات عمرانی پروژه‌های راه‌سازی توسط شرکت گاز ایران در کیلومترهای ۳۶ و ۳۸  محور بروجن به لردگان برای لوله‌های انتقال گاز در حوالی این محور، گفت: باید مباحث فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی مدنظر قرار بگیرد و همچنین در این خصوص باید نگاه بلندمدت داشته باشیم تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: برای ایمن‌سازی خطوط لوله گاز در این مسیر هزینه‌ و اقدامات لازم صورت بگیرد، اما نباید حساسیت‌های بی‌جا مانعی در اجرای پروژه‌های بااهمیت در چهارمحال و بختیاری باشد.

نصیری با بیان اینکه پروژه‌های راه و راه‌سازی از مهم‌ترین اولویت‌های چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: نباید این پروژه‌ها از پروژه‌های پیشنهادی اقتصادمقاومتی برای سال ۱۴۰۰ حذف شود، زیرا تقویت زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در تحقق اقتصادمقاومتی در سایر بخش‌ها است.

پروژه راه‌آهن  مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در ادامه جلسه علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با بیان اینکه احداث ایستگاه راه‌آهن  مبارکه - سفیددشت به شهرکرد در مرکز استان با فراز و نشیب‌های فراوان روبرو بوده است، اظهار کرد: پیمانکار این بخش از پروژه انتخاب شده و منتظر تحویل اراضی است.

وی ادامه داد: برای تملک اراضی در میدان قمربنی‌هاشم(ع) با مشکل مواجه شدیم، بنابراین جابجایی ایستگاه در دستور کار قرار گرفت و بهترین مکان در حال حاضر پس از بررسی‌های متعدد در اراضی موسوم به میدان تیر در منطقه رحمتیه شهرکرد در نظر گرفته شد.

صلواتی با بیان اینکه برای اجرای پروژه راه‌آهن  مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در انتهای مسیر به‌علت به‌وجود آمدن مشکلات در تملک اراضی از برنامه زمان‌بندی عقب هستیم، خاطرنشان کرد: اجرای ۶ کیلومتر از مسیر انتهایی این پروژه معطل تخصیص اراضی برای احداث ایستگاه است و باید تا پایان سال عملیات اجرایی این بخش به پایان برسد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان در  پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه پروژه راه‌آهن  مبارکه- سفیددشت به شهرکرد ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته به این پروژه، هزینه شده است و برای جلوگیری از توقف این پروژه نیازمند تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده هستیم.

عناوین برگزیده