تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۵۶۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارشناسی افزایش قیمت سیمان انجام شده /اعلام نرخ های جدید احتمالا دو هفته زمان می برد

می متالز - روز 2 تیر ماه جاری اکثر نمادهای گروه سیمانی با توجه به شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ محصولات، با معاملاتی مثبت همراه شدند ، تا جایی که نمادهای «سدور»، «سشرق» ، «ستران» ، «ساروم» ، «سصوفی» ، «سبزوا» ، «سفارس» ، «سخوز» ، «سغرب» ، «سشمال» و «سبهان» با صف خرید همراه شدند.
کارشناسی افزایش قیمت سیمان انجام شده /اعلام نرخ های جدید احتمالا دو هفته زمان می برد

کارشناسی افزایش قیمت سیمان انجام شده / نرخ های جدید احتمالا دو هفته زمان می برد

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص شایعه افزایش قیمت سیمان گفت: کارشناسی افزایش قیمت سیمان انجام شده و مذاکراتی صورت گرفته است. افزایش قیمت پس از جلسه نهایی با یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی با ایشان نهایی و اجرایی خواهد شد. این موضوع احتمالا دو هفته زمان خواهد برد. میزان افزایش نرخ فروش سیمان پس از برگزاری جلسه مذکور و تایید نهایی اعلام خواهد شد.

 

۲ عامل اصلی برای رشد قیمت نمادهای سیمانی

شیخان در خصوص افزایش قیمت نمادهای سیمانی در بازار سرمایه به گفت : فارغ از بحث افزایش نرخ فروش سیمان، جو مثبت بازار سرمایه و ورود نقدینگی به این بازار و افزایش ارزش جایگزینی کارخانجات سیمانی هم به جذابیت بیشتر سهم سیمانی ها کمک کرده است.

 

ارزش جایگزینی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی یک کارخانه سیمان با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص پتانسیل شرکت های سیمانی برای رشد قیمت عنوان کرد: تاسیس یک کارخانه سیمان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان نیازمند سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی می باشد؛ در حالی که این رقم در ابتدای سال ۹۶ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است. صنعت سیمان پتانسیل رشد خواهد داشت و اگر این رویداد با خبر افزایش نرخ سیمان و هماهنگی بیشتر کارخانجات سیمانی همراه شود؛ این صنعت روزهای سبزی در پیش خواهد داشت.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین