تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۱۷
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۵۶۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد :

طرح استفاده از اسید مجتمع مس سرچشمه برای باغات پسته کشور

می متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خبر داد: با توجه به اینکه در حال حاضر میزان تولید اسید با راه اندازی کوره فلش مجتمع مس سرچشمه افزایش یافته است، انجمن پسته در حال بررسی استفاده از این اسید برای خاک می باشد تا در صورت تأیید نهایی، این اسید به 17 استان پسته خیز کشور فرستاده شود.
طرح استفاده از اسید مجتمع مس سرچشمه برای باغات پسته کشور

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، احمد محمدی انارکی با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت به رفسنجان، اظهار کرد: دیروز در خدمت معاون وزیر و مدیرعامل ایمیدرو بودیم که در این سفر مسائلی پیرامون مس مطرح شد و بحث آلایندگی و مشکلاتی که وجود داشت بررسی شد.
وی با بیان اینکه بحث آلایندگی مس در حال به حداقل رسیدن است، افزود: در آینده نزدیک و در شش ماهه دوم، راه اندازی کارخانه اسید بخش زیادی از دغدغه های مردم را برطرف می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تعهداتی که مس داشته یکی راه اندازی کارخانه اسید بوده که پیگیری های بسیار خوبی انجام شد که جای قدردانی دارد و کار امروز توسعه ای برای منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می باشد که نزدیک به 1800 هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اختصاص یافت که این توسعه باعث می شود سرمایه گذاران داخلی و خارجی از آن استفاده کنند.
محمدی انارکی با بیان اینکه مجموعه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان متعلق به صندوق بازنشستگی مس است، عنوان کرد: این1800 هکتار باعث سرمایه گذاری بیشتری در منطقه می شود، بخشی از این مقدار را سرمایه گذاران خارجی، بخشی توسط خود شرکت مس سرمایه گذاری می شود و بخشی دیگر نیز سایر سرمایه گذاران می توانند ورود کنند و این اتفاق بزرگی در منطقه رفسنجان خواهد بود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه در مسئولیت‌های اجتماعی انتظار از شرکت‌های بزرگ وجود دارد تا در چارچوب قانون و ظرفیت‌های منطقه به این مسئولیت‌ها عمل کنند، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم مس برای بحث های ورزشی، فرهنگی، بانوان، بهداشت و درمان، آب آشامیدنی، فاضلاب در منطقه رفسنجان هزینه کند، همچنین نگاه به رشد توسعه ای مجتمع مس است تا بتواند در آینده نزدیک تعداد زیادی از جوانان را در منطقه اشتغال ایجاد کند و اشتغالزایی یکی از مهمترین هدفهایی است که آنرا دنبال می کنیم لذا افزایش تولید و توسعه مس را هم در این راستا می تواند قلمداد کرد.
محمدی انارکی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به اینکه خاک‌های ایران خاک‌های قلیایی است در نتیجه درصد کمی از عناصر موجود در خاک جذب درخت می شوند لذا نیاز است خاک را اسیدی کنیم تا عناصری که در خاک است به نحو احسن به درخت برسد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خبر داد: با توجه به اینکه در حال حاضر میزان تولید اسید با راه اندازی کوره فلش مجتمع مس سرچشمه افزایش یافته است، انجمن پسته در حال بررسی استفاده از این اسید برای خاک می باشد تا در صورت تأیید نهایی، این اسید به 17 استان پسته خیز کشور فرستاده شود تا به صورت مستقیم به خاک تزریق شود.
محمدی انارکی ادامه داد: کارهای مقدماتی پایلوت این کار نیز با محوریت جهاد کشاورزی رفسنجان انجام شده و این کار یکی از ارکان اصول اقتصاد مقاومتی از محل ظرفیت‌های داخلی است.
به گفته وی این اسید را هم به صورت آب و هم به صورت پاشش روی خاک به درختان و زمین های زراعی می توان تزریق کرد و با این کار حداکثر بهره برداری را از درختان با کمترین هزینه داشته باشیم.

منبع: روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده