تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۵۶۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه

می متالز - مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه خبر داد.
تصویب دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه

تصویب دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه

به گزارش می متالز، علی بیگ‌زاده، از تصویب دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه در جلسه روز گذشته هیات‌ مدیره سازمان خبر داد و گفت: دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی به تصویب رسیده است.

وی گفت: شرکت پروژه شرکتی است که به شکل سهامی عام و با مکانیزم پذیره‌نویسی عمومی و به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های کلان اقتصادی که دارای توجیه فنی و اقتصادی است تشکیل خواهد شد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: سرمایه شرکت حداقل هزار میلیارد تومان خواهد بود و مؤسسین آن حداقل باید ۵۰ درصد سرمایه شرکت را به شکل نقدی و غیرنقدی تعهد کنند.

بیگ‌زاده توضیح داد: آورده غیر نقد می‌تواند حداکثر ۳۰ درصد سرمایه شرکت مشتمل بر پروژه و ملحقات آن و دارایی نقدشونده مانند اوراق با درآمد ثابت و سهام شرکت‌های پذیرفته شده باشد؛ دارایی نقدشونده باید در طول اجرای پروژه صرف تأمین مالی پروژه شود و تمام این انتقال‌ها نیز به ارزش کارشناسی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع فعالیت مؤسسین، باید در راستای شرکت پروژه باشد یا سرمایه‌گذاری عمده‌ای دررابطه‌با موضوع تأسیس داشته باشند و الزام دارد تا زمان اتمام پروژه در شرکت حضور داشته باشند و تضمینی از جمله قسمتی از سهام آنها جهت اتمام پروژه در زمان‌بندی اعلامی در وثیقه بورس مربوطه قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این شکل تأسیس درصورتی‌که منجر به تأمین مالی پروژه‌های دارای توجیه شود، می‌تواند ضمن کمک به توسعه کشور موجبات رونق تولید و اشتغال را در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

عناوین برگزیده