تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۵۶۹۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس خبر داد:

ایجاد دپارتمان ملی معدن در نهبندان نیازمند اعتبارات ویژه

می متالز - نخعی گفت: ایجاد دپارتمان ملی معدن در نهبندان نیازمند اعتبارات ویژه است و باید هر چه سریع تر تحقق یابد.
ایجاد دپارتمان ملی معدن در نهبندان نیازمند اعتبارات ویژه

به گزارش می متالز، «مصطفی نخعی» در جلسه بررسی مشکلات دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور «یعقوب رستمی»، مدیر کل توسعه منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه وزارت رفاه، در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برای توجه به نهبندان پیش قدم بوده است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ا بیان اینکه وزارت رفاه اقداماتی را در بخش های مختلف نهبندان شروع کرده است، گفت: انتظار این است این اقدامات با سرعت بیشتری تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه نهبندان، پایتخت گرانیت کشور و دارای ظرفیت های ویژه معدنی است، گفت: انتظار داریم هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه کمتر توسعه یافته ورود کنند، همچنین نقطه نقطه نهبندان باید کارگاه فرآوری گرانیت باشد، لذا از بخش خصوصی برای همکاری در این زمینه دعوت می کنیم.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار این است مجموعه های دولتی همانند «شستا» به کمک مردم مناطق کمتر توسعه یافته بشتابند؛ شستا متعهد به راه اندازی نیروگاه بادی در نهبندان شده است که امیدواریم محقق شود.

نخعی بیان کرد: با پیگیر های صورت گرفته احداث تعدادی چمن مصنوعی و سالن ورزشی در شهرستان های نهبندان و سربیشه از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در دستور کار است اما وزارت رفاه هم باید برای کاهش آسیب های اجتماعی در بخش های ورزشی عنایت ویژه به منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی نهبندان مراجعه کننده زیاد و کمبود دارو و  ساعت کاری  دارد و نبود پزشک متخصص از مشکلات نهبندان است که باید پیگیری های لازم انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد دپارتمان ملی معدن در نهبندان مصوب شده است، گفت: اما احداث این دپارتمان باید هرچه زودتر تحقق یابد، این مرکز نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است با مساعدت مجموعه رفاه در ایجاد کار و اشتغال؛ بتوانیم رفاه و آسایش بیشتری برای مردم منطقه مهیا کنیم.

«حسین موهبتی» هم اظهار کرد: با توجه به صورت جلسه سال 90؛ سرمایه گذاری شستا در کارخانه سنگ بری نهبندان باید بر اساس تعهدات انجام شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: احداث نیروگاه 5 مگاواتی نهبندان با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریالی توسط شستا در نهبندان انجام می شود.

 

عناوین برگزیده